Autor: Maarit Eerme • 5. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti kliendid kritiseerivad ettevõtteid, kui on põhjust

TNS Emori uuringuekspert Kaidi Kandla ütles Hea Teeninduse Juhtimiskonverentsil, et kui kliendiuuringu tulemus ei rõõmusta ja ei vasta ootustele, siis tuleks ettevõtetel vaadata peeglisse.

„Üsnagi sageli lohutavad Eesti juhid ennast väitega, et eestlastel on kaasasündinud üliarenenud kriitikameel ning ükskõik kui head toodet-teenust-teenindust ettevõte ka ei pakuks, eestlane kliendina leiab ikka midagi, mille üle kurta ja mida veel paremana tahta,“ lausus Kandla.

Samas räägivad uuringutulemused Kandla sõnul muud keelt: „Kuigi meile tundub, et eestlased on ülikriitilised, ei kinnita uuring seda teesi ning kliendid on samasugused nagu mujal – kõik sõltub ikkagi sellest, mida klient reaalselt kogeb.“

Kandla lisas, et on nii neid valdkondi ja ettevõtteid, kus kliendisuhted on tõesti võrreldes Euroopa ja muu maailmaga pigem nõrgemad (nt äriteenused), kui ka neid, kus kliendisuhted on üldjoontes samal tasemel (nt finantssektor) või hoopis tugevamad (nt kaubanduskeskused).

TNS Emor kogub aastas erinevate valdkondade ettevõtete-asutuste kliendiuuringute raames enam kui saja tuhande kliendi tagasidet oma teenusepakkujale. „Sellele andmepagasile tuginedes võime väita, et kõik sõltub lõppkokkuvõttes siiski teenusepakkujast endast – võrreldes eestlasi ja teisi rahvusi on maksimumhinnangute erinevused samale ettevõttele üsna väikesed. Kindlasti on kliendigruppe, kes põhimõtteliselt kunagi ei hinda maksimaalse hindega, kuid see on ka mujal nii,“ selgitas Kandla.

Seega on Eesti kliendid Kandla sõnul pigem ausad hindajad ja oskavad ka vääriliselt hinnata väljapaistvat kliendikogemust. Kui teenusepakkujat oma kliendiuuringu tulemused siiski ei rõõmusta, siis tasub leida esmajärjekorras parandamiseks just need aspektid, mida kliendid tõesti oluliseks peavad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757