Klient peab saama ostud mugavalt sooritatud

Futurelab asutaja ja jaemüügekspert Alain Thys ütles, et jaekaubandus on muutunud tarbijakeskseks, mis tähendab, et ettevõte peab olema valmis klienti teenindama igal pool ja igal ajal.

Thys rääkis teisipäeval toimunud Makselahenduste Otsustajafoorumil, et jaekaubandus on liikumas toote- ja jaotuskeskselt mudelilt tarbijakesksele. “See tähendab, et tarbijad eeldavad jaekaubanduskogemuse saamist seal, kus nad seda ise soovivad,” rääkis ta.

Näiteks, kui klient soovib osta toiduaineid kell 2 öösel telefoni teel või proovida selga jakki, mis on müügil ainult Jaapanis, siis klient on mõistnud, et see on võimalik. Samuti on võimalik tutvuda kaupluse vaateaknaga ja esitada online tellimus (või vastupidi)

Tema sõnul räägivad paljud nendest arengutest, kuid suur hulk jaemüüjad siiski ei reageeri sellele reaalsusele veel piisavalt. “Seda tingivad osaliselt õigussüsteemid ja infrastruktuur, kuid ka asjaolu, et kaubamärgid ja jaemüüjad ei suuda omavahel kokkuleppele jõuda, kuidas ostlemine peaks toimuma,“ rääkis Thys.

„Tarbijate suur mõju seisneb selles, et nende rahakott sunnib jaemüüjaid arenema: täna liigutakse erinevatesse müügikanalitesse ja katsetatakse erinevaid mudeleid, homme liigutakse isikustatud kauplemise poole või 3D tootmiseni,“ loetles ta. Lisades, et need jaekaupmehed, kes ei suuda kaasa tulla, jäävad paratamatult maha.

Thysi sõnul ei mõjuta ostukäitumise muutumine inimeste makseviise, sest makseharjumused kujunevad aeglaselt. Tema sõnul on aga mitmed muudatused pidurdamatud. “Mida rohkem inimesi sooritab oste veebis, seda rohkem tekib digitaalseid makseviise.

Erinevate makseviiside arenemisega on kliendil üha raskem anda teenindajale jootraha. Kuid Dipjar USAs mõtles välja lahenduse, et peale maksmist veel korra kaarti läbi tõmmates saab jätta jootraha. Samuti soovivad kliendid maksta toodete eest võimalikult mugavalt, kasutades siis selleks näiteks Amazoni stiili (üks klikk, üks ost). Thysis rääkis veel, et kui klient saab aru NFC makseviisi eelistest, siis hakkavad kauplusesisesed ostud lõpuks liikuma telefoni.        

Lõpetuseks ütles Thysi, et tehnoloogilisi arenguid saab vaadelda nii imetluse kui kõhklusega, kuid siiski kehtivad aegumatud jaemüügireeglid: veenduge, et saate vastu võtta kliendi soovitud mistahes makseviisi; lõppude lõpuks, kui te ei saa raha vastu võtta, ei saa te ka müüa.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara