Altia müügitulu kasvas Eestis 6%

Eesti suuruselt teise alkoholitootja Altia Eesti AS müügitulu kasvas mullu ligi kuus protsenti, ulatudes 32,5 miljoni euroni.

Sellest maksis ettevõte Eestis aktsiisiks 17,6 miljonit eurot. Aastaga müüs ettevõte 5,3 miljonit liitrit alkoholi ehk sama palju kui 2012. aastal.

"Tänu suuremale efektiivsusele ja kallimate toodete osakaalu kasvule portfellis suurenes Altia Eesti ASi ärikasum 1,34 miljonile eurole, kuid üldjoontes on mullused tulemused võrreldavad 2012. aasta omadega," ütles Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets pressiteates.

"Tänavu jätkab Altia Eesti AS arenguplaanide elluviimist, lähtuvalt Altia Corporationi otsusest koondada kõigi Eesti ja Läti kaubamärkide tootmine üle Tabasalusse ning jätkata tooteportfelli laiendamisega," lisas ta.

Altia Eesti toodetud jookide müük ulatus 18,7 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük 13,8 miljoni euroni. Ettevõtte turuosa suurenes 2013. aastal Eestis mõne protsendi võrra: kõige suurem kasv tuli konjaki ja viski segmendist, kuid viina läbimüük vähenes hinnasurve tõttu umbes viis protsenti. Nii kohalikud kui ka reisilt oste sooritavad tarbijad huvituvad senisest enam premium-kaubamärkidest.

Mets lisas, et alanud aasta tulemustele mõjuvad soodsalt Altia kontserni valdusse siirdunud Larseni konjaki ja Ibise brändi kaubamärgid, samuti Campari toodete esindusõigus Eestis.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus 475,8 miljoni euroni ning ärikasum 17,4 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 3,1 miljonit eurot.

Põhja- ja Baltimaade alkoholifirma Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine ligi 71 ning import ligi 29 protsenti. Eesti turu osakaal on ettevõtte müügis 69 protsenti ning 31 protsenti läheb ekspordiks. Ettevõtte töötajate keskmine arv oli mullu 72.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid rahvusvahelisi kaubamärke, nagu näiteks Meukow, Campari, Amarula ja Heering Cherry. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapac?, Two Oceans ja Masi.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara