11 nippi, kuidas jaekaubanduses teistest erineda

Momentum Estonia juht Kristjan Kaleviste tõi jaekettide seminaril välja 11 viisi, kuidas kauplused saaksid kampaaniatega rohkem konkurentide seas silma paista.

1. Mix and Match. Valikus on mitu erinevat toodet, mille kokkusobitamisel saab soodsama hinna. Näiteks ostes korraga teatud joogi, salati ja magustoidu, on hind mõnevõrra odavam.

2. Cross merchandising. Erinevate tootegruppide sidumine.

3. Heategevusega seotud pakkumised. Annab tarbijale ostuks emotsionaalse argumendi.

4. Pakendi suurem ärakasutamine. Näiteks muuta pakend konkurentidest teistsugusemaks: lisada sellele sõnum, silmapaistev hinnasilt, täiendav infomaterjal toote omaduste või kampaania kohta.

5. Grupeerimine. Teatud toodete temaatiline sidumine. Näiteks filmiõhtu temaatiline väljapanek, kuhu on kokku pandud erinevad snäkid.

6. Kliendikaardiga seotud pakkumised. Annab lojaalsetele ostjatele garanteeritud lisaväärtuse. Näiteks loosimised, pikemaajalised soodushinnad, suurimatele ostjatele kingitus.

7. Proovitarbimine. Degusteerimisest või tooteesitlusest on efektiivsem näiteks uue kauba proovihind või mõne teise tootega ostmisel näidise peale kauba saamine.

8. Eristuv väljapanek. Tõmbab tarbija tähelepanu ilma, et peaks tegema suuri kampaaniakulutusi.

9. Category management. Kategooria müügiefektiivsuse kasvatamine läbi grupeerimise, parema väljapanekulahenduse või kommunikatsiooni.

10. Pakkumiste kommunikatsioon. Erinevate siltide ja sõnumitega ostja tähelepanu püüdmine. Näiteks siltidega teada andmine, et tegu on uue tootega.

11. Muutuv jaekaebandus. Näiteks pakendite kaotamine, lisateenuste pakkumine (nt valmistoote soojendamine), tarbija suunamine ostuga e-kauplusesse.

 

Osale arutelus

  • Eliisa Matsalu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara