Autor: Maarit Eerme • 21. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uued lahendused jaekaubandusse

Helsingi messil
Foto: Maarit Eerme
Kolmapäeval koos Helsinki Gastro messiga toimus kõrvalsaalis ka jaekettidele suunatud mess, kus tutvustati erinevaid maksesüsteeme, kassasüsteeme, pakendeid, toodete tutvustamise võimalusi kauplustes, samuti ka taaraautomaate, põrandakatteid ning riiulite erilahendusi.

Taaraautomaat – innovaatiline süsteem, kus taara sisestamise avasuse ümber on paigaldatud erinevad skännerid, mis tuvastavad toote EAN koodi koheselt ja sisemine peegelsüsteem kinnitab toote autentsust. Antud süsteemi abil on võimalik kliendil pudeleid mitu korda kiiremini sisestada. Samuti on uut taaraautomaati kergem puhastada, sest enamus skännereid on koondunud sisestamis avause juurde.

Kui väikekauplustel ei ole suuri taara tagaruume, siis oli lahendus ka neile. Taara kogumiskast oli automaadi kõrval. Kogumiskast on automaatselt liikuva põhjaga, mis tähendab seda, et kui kaupa on rohkem, siis põhi vajub alla ning kui kaupa vähem siis tõuseb üles. See teeb taarasorteeritajte töö kergemaks, mistõttu ei pea niivõrd palju kummarduma ning taara ei kuku kasti ka suure kolinaga.

Riiulite liigutamine – Kauplustes on aegajalt tarvis riiuleid liigutada, kuid see on väga vaevarikas ja nõuab palju tööd. Soome ettevõtja toob Prantsusmaalt riiulite liigutamise rullik kettaid, mille abil on kaupa täis riiulite liigutamine imelihtne ning rullikuid saab kasutada korduvalt. Üks rullik kannatab vedada 800 kg. Komplekti keskmine hind on umbes 2500 eurot.

Kilekotid – Kaupmehed eelistavad kasutada rohkem taastöödeldud kotte (recycle bag), sest need on tarbijasõbralikumad ning ettevõtja jaoks ka odavamad. Taastöödeldud kottide tellimused on juba praegu suuremad.

Valgustid – Selles osas on jätkuvalt populaarsed erinevad led valgustid ning selles osas uusi suundi näha ei ole.

Print – Kauplustes on väga lihtne reklaame edastada magnet/staatilise seina abil, kuhu peale saab panna staatilisi kleepse, mida on võimalik vahetada ja paigaldada väga kerge vaevaga. Soomes on populaarsed erinevad pop-up papist reklaamtulbad, mille abil saab tähelepanu tõmmata konkreetsele tootele või kampaaniale.

Toodete pakendid – digiprintimisega on võimalik printida iga toote pakend erinev ja samuti on võimalik igale pakendile peale lasta unikaalne kood või märgis.

Saia-leiva/puuvilja korvid - Erinevad korvid on liikunud pastik korvide suunas, kuna neid on tunduvalt kergem puhastada ja on hügieenilisem.

 

 

Foto: Maarit Eerme
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757