Autor: Marta Jaakson • 26. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Realo: teenindaja parim motivaator on kliendi kiitus

Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peadirektor Kai Realo rääkis tänasel Äripäeva palgafoorumil, et ei ole midagi paremat kui kliendi kiitus.

„Ei ole midagi paremat kliendi kiitusest. See on üks tugevamaid motivaatoreid, et naeratada ka järgmisele kliendile,“ ütles Realo palgafoorumil.

Ta rääkis, et tema ettevõte pooldab ja kasutab lisaks põhipalgale ka tulemustasu. Tulemustasuks peavad olema selged mõõdetavad kriteeriumid. „Teenindaja teab, mitu hot dogi ta on müünud, tal on võimalik iga päev arvutada, milline on tema tulemustasu. Meie teenindajate keskmine tulemustasu on praegu 14-20% põhipalgast,“ ütles ta. 

Teenindaja seisukohalt on oluline, et hea tulemuse eest makstakse tasu võimalikult sagedasti. Eesmärgi täitmist peab Realo sõnul töötaja ise saama mõjutada ehk tema panus tulemusse peab olema vahetu. „Tulemustasuga mõjutatakse teenindaja lisapanust ehk lisaväärtuse pakkumist,“ märkis Realo.

Ta rõhutas, et oluline on ka see, et tegemist oleks lihtsa süsteemiga, mida toetaks regulaarne avalik kommunikatsioon.

Pisut üle poole Statoili kasumist tuleb poekaupade ja -teenuste müügist. „See on meie jaoks oluline äri osa, kuna kütusevaldkonnas on hinnakonkurents väga tugev, siis on paljud kütusefirmad valinud automaatjaamade tee, seepärast tuleb meil töötajate palkade osa teenindusjaama kaubamüügist,“ märkis Realo.

Realo sõnul on suurettevõtetel keeruline leida palgale lisaks asju, mis 500 inimest korraga rahuldaks ja õnnelikuks teeks. „Kui teenindaja töötasu ei ole kõrge, siis on selge, et ta eelistab soodustusena pigem rahalist palgalisa,“ nentis ta.

Realo lisas, et tööandja seisukohalt peab palk olema mõistlik ja põhjendatud ning vastavuses töötaja panusega. Töötaja poolt vaadatuna peab see aga olema konkurentsivõimeline.

Palga revisjoni teeb Statoil korra aastas, reeglid on kõigile selged ja teada. Kuna teenindajate palgad on avalikud, siis teab ka iga töötaja, palju tema kolleeg palka saab. Need on sätestatud ka palgaastmetes.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757