Kaubandus ja teenindus tõstavad pead

Vaatamata Ukraina sündmustele ei tunne Eesti ettevõtjad rahvusvahelise konflikti mõju siinsele turule. Kaubandus ja teenindus on jõudnud mullusest parema kindlustundeni, isegi ehitusettevõtjad on veidi optimistlikumad.

Kuigi Eesti Konjunktuuriinstituut (EKI) küsitles ettevõtteid märtsi alguses enne Ukraina-Vene konflikti, kinnitab mootorikütuse jaemüügiga tegeleva Alexela Oil ASi juht Ain Kuusik, et Krimmi poolsaarega seotud sündmuste mõju ei ole Eestit veel puudutanud. “Kui see tuleb, siis kõikidele Balti riikidele ja Euroopale ühiselt. See on praegu hell teema,” ütles Kuusik.

Rõõmus jaekaupmees. EKI teatel on jaekaubanduses ettevõtjate ootused võrreldes teiste majandusharudega kõige optimistlikumad ja kaubandusettevõtete kindlustunde indikaator näitas olukorda, mis on parem kui veebruaris ja ka parem kui aasta tagasi märtsis – kindlustunde tõusu tagas oluliselt paranenud müügiprognoos.
63% kaupluste juhte ootab, et nende müük suureneb järgneva kolme kuu jooksul ja ka töötajate arv hakkab pärast ettevaatlikke talvekuid jälle suurenema. Järgmise kuue kuuga peaks ärikonjunktuur veelgi paranema.

Kuusik ütles, et Alexela on tänavu kõikidel kuudel oma tanklakaubanduse eelarve lõhki müünud. Tema sõnul on eelarve mullusest suurem, ettevõte tõstis lati kõrgemale, aga on suutnud selle ületada. “Meil töötab alates eelmise aasta kevadest kaubandusjuht, kelle töö kannab vilja. Tema töö tõttu on paranenud kaubavalik, sisseostu tingimused ja logistika. See põhjendab meie edulugu,” ütles Kuusik.

Loe kindlustunde suurenemisest Äripäevast

Allikas: Eesti Konjunktuuriinstituut

Osale arutelus

  • Ken Rohelaan

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara