Jaemüügi kasv aeglustus

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 3%, teatas statistikaamet.

Jaanuaris kasvas jaemüük aastases võrdluses 7%.

2014. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 331,7 miljonit eurot, seega jäi veebruaris kauplustesse 253 eurot elaniku kohta. Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo.

Kui eelneval kolmel kuul (november-jaanuar) suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 10–14%, siis veebruaris oli suurenemine 5%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 7% väiksem kui eelmise aasta veebruaris.

Jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgude, otsemüük) jäi eelmise aasta veebruariga võrreldes samale tasemele. Veebruaris suurenes enim jaemüük posti või interneti teel (kasv 30%) ning jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 25%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Veebruaris suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta veebruariga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüük vähenes 2013. aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 2%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 9%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 3%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 398,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2013. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes kümnendiku.

Osale arutelus

  • Ken Rohelaan

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara