Autor: Maarit Eerme • 8. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

2014. aasta jaekaubanduse 5 trendi

Rohkem kui 2000 Ameerika jaekaupmeest, arendajat ja frantsiis ettevõtet arutlesid muutuva kaubandusolukorra üle, mille tulemusena saadi kirja viis trendi, mida peaks jälgima käesoleval aastal, kirjutas Washington Post.

1. Kaupluslaod ehk outletid

Kaupluslaod on Ameerikas viimastel aastatel väga kiiresti laienenud, muutudes jaekaubanduse kõige kiiremini kasvavaks segmendiks.

Rahvusvahelise kaubanduskeskuste nõukogu (ICSC)  andmetel on Ameerikas hetkel üle 225 kaupluslao ning viimastel aastatel o neid hoogsalt juurde lisandunud.

Lisaks on saanud trendiks ka see, kauplusladusid hakatakse ehitama rohkem suuremate linnade lähedale.

2. Keskuste ankurrentnikeks spordiklubid

Toidukauplused on olnud pikka aega kaubanduskeskuste nõutud ankurrentnikud, kuid see hakkab peagi muutuma. 

Arendajate hinnangul aitavad spordiklubid kaubanduskeskustesse tuua regulaarselt külastajaid. Ennem mõeldi, et spordiklubide paigutamine kaubanduskeskustesse on halb ruumikasutus, kuid see on väga suur valdkond.

Kui tarbijad ostavad üha enam riideid ja majapidamistarbeid internetist, siis spordiklubid on ainukesed ettevõtted, kes suudavad kaubanduskeskustesse meelitada igapäevaselt või korra nädalas püsivat külastajat.

3. Mobiilsete võimaluste kasutamine läbi uute arenduste

Paljudel brändidel on oma mobiili app – alustades Aston Martinist ja lõpetades Zaraga. Nüüd ühinevad selle maaniaga ka kaubanduskeskused.

Rahvusvahelise kaubanduskeskuste nõukogu (ICSC) presidendi Michael Kerchevali sõnul on tänavu aasta mobiilide aasta. „See on uus nn. uksevalvur.“

Mobiilsed appid tuletavad klientidele meelde, kuhu nad oma auto parkisid, kuvavad kaubanduskeskuse kataloogi, annavad märku kliendi lähedal asuva kaupluse allahindlustest. „Kaubanduskeskustel on nüüd võimalus suhelda otse klientidega, kui nad astuvad keskusesse sisse,“ rääkis Kercheval.

4. Sama päeva kohaletoimetamise teenus

Paljud kaupmehed on võtnud endale eesmärgiks pakkuda enda tegutsemispiirkonnas sama päeva kohaletoimetamise teenust. Kercheval loodab, et kohaletoimetamise teenus kasvab see aasta jätkuvalt.

Kerchevali sõnul suurendavad kauplused enda jaotuskeskusi, mis tähendab tarbijatele tulevikus kiiremat kaubatarnet.

5. Rohkem atraktsioone ja teenustele orienteeritud ettevõtteid

Ameerika National Harbor kaubanduskeskus paigaldab 54 meetrise vaateratta, et meelitada uusi kliente. Vaateratas peaks tooma aasta jooksul keskusesse umbes 600 000 külastajat. National Harbori keskuse asepresident Kent Digby ütles, et praegu oli õige aeg selle atraktsiooni lisamiseks keskuse juurde. Nad soovisid luua midagi ainulaadset ja olla eristuv.

Väiksemate ettevõtmiste hulgas, lisavad arendajad keskustesse juuksurisalonge, spetsialiseerunud restorane ja teisi ettevõtteid, mida ei saa kergesti internetiga asendada.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757