Otsemüük kasvas mullu 6%

Otsemüük kasvas Eestis eelmisel aastal 6%, 31,4 miljoni euroni.

Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni (EDSA) liikmete kogukäive (ilma KM-ta) suurenes 6%, 31,4 miljoni euroni. Samal ajal tõusis otsemüügiga tegelevate inimeste arv 3% ja ületas 34 000 piiri, teatas assotsiatsioon.

“Võttes arvesse, et SKP kasvas eelmisel aastal vaid 0,8% ning tarbijahinna indeks ei suurenenud nii palju, kui oodati, on 6%-line kasv otsemüügi jaoks väga hea tulemus. Ehkki 2012 kasvas otsemüük jõudsamalt, on nüüdki näha kindlat arengut,” ütleb Balti Otsemüügi Assotsatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas. 

Leedus kasvas otsemüük eelmisel aastal 8% (39,4 miljoni euroni) ja Lätis 12% (29,1 miljoni euroni). Otsemüügiga tegelevate inimeste arv kasvas kõige rohkem Lätis 4%, üle 42 000 inimeseni, samal ajal kui Leedus on vastavad numbrid 2% ja 49 400 inimest. 

2013. aastal kasvas Baltikumi otsemüügi kogukäive juba 100 miljoni euroni (ilma KM-ta). Otsemüügi alal tegutsevate inimeste arv jõudis 120 tuhandeni.

Vastavalt Euroopa Otsemüügi Assotsiatsiooni (Seldia) andmetele oli 2012. aastal ELi maades otsemüügifirmade kogukäive (ilma KM-ta) üle 14,9 miljardi euro ja otsemüügifirmad pakkusid lisateenistuse võimalust enam kui 4,8 miljonile inimesele.

Vastavalt Maailma Otsemüügi Assotsiatsioonide Föderatsiooni (WFDSA) andmetele oli 2012. aastal ülemaailmsete liikmete käive (ilma KM-ta) kogusummas 166,87 miljardit USD ja äriga tegeles üle 89,7 miljoni inimese.

85%-le otsemüügis tegevatele inimestele on see lisateenistuse allikas ja 80% selles äris tegevatest on naised.

Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt-inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Balti Otsemüügi Assotsiatsioon on vabatahtlik mittetulunduslik kaubandusühing, mis ühendab endas peamisi firmasid, kelle ärimudeliks on otsemüük. Assotsiatsiooni liikmed on Avon, Amway, GNLD International, Herbalife, Lux,  NL International, Mary Kay, Oriflame, Morinda ja Zinzino.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara