Toidumärgistus muutub tarbija jaoks selgemaks

Valitsus kiitis heaks toiduseaduse muudatused, millega paraneb toidu koostisosade märgistuse leitavus pakenditel. Näiteks määratletakse esmakordselt ära müügipakendil kohustusliku teabe esitamise vähim kirjasuurus.

Toiduseadust muudetakse seoses vajadusega viia see kooskõlla Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega nr 1169/2011, mis toob alates 13. detsembrist 2014 kaasa muudatused toidumärgistuses. 

„Muudatused teevad tarbijate elu lihtsamaks ja märgistuse selgemaks. Näiteks kui praegu on tekst koostisosade kohta pakendil pahatihti raskesti loetav, siis alates detsembrist on määratud minimaalne tähesuurus. Samuti tuleb hakata selgemalt tähistama allergeenide sisaldust, toidu päritolu ja alates 2016. aastast muutub kohustuslikuks ka toitumisalase teabe esitamine,“ ütles põllumajandusminister Ivari Padar.

Kuigi suures osas jäävad nõuded samaks, sisaldab detsembris kehtima hakkav määrus mitmeid olulisi uusi nõudeid, näiteks:

• müügipakendil tuleb kohustusliku teabe esitamisel kasutada vähemalt 1,2 mm tähemärgisuurust;

• teave allergiat põhjustada võivate koostisosade kohta tuleb pakendatud toitude puhul esitada koostisosade loetelus sellisel viisil, et nad eristuksid teistest koostisosadest kirjastiili või taustavärvi abil;

• pakendamata toitude puhul tuleb allergiat põhjustada võivate koostisosade nimekiri teha kättesaadavaks müügikohas. Uuena lisandub see nõue toitlustusettevõtetes pakutavatele roogadele;

• alates 13. detsembrist 2016 peab pakendatud toitude märgistusel olema teave toidu energiasisalduse, rasvade,  küllastunud rasvhapete, süsivesikute, suhkrute ja valkude ning soola koguse kohta.

Toiduseaduse muudatused jõustuvad eeldatavasti 13. detsembrist 2014

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara