Autor: Maarit Eerme • 22. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti e-kaupmees murdku Hiina e-poe edu

Tänasel Eesti e-kaubanduse aastakonverentsil rääkis Itella SmartPosti tegevjuht Risto Eelmaa, et Eesti e-kaupmehed peavad mõtlema, kuidas panna Eesti inimesi ostma kohalikest e-poodidest, sest viimasel ajal on Hiina e-kauplustest tulev pakimaht väga palju kasvanud.

„Hiina kaubanduse peamine kasvumootor on hetkel tasuta transport,“ rääkis Eelmaa. Lisades, et selle vastu saada on pakkuda klientidele samuti tasuta transporti, teostada kiiret tarnet, pakkuda emakeelset ja professionaalset klienditeenindust ning tarbijal peab olema lihtne kaupu tagastada. „Usun, et viimane on e-poe puhul väga oluline ostuotsuse tegemise meetod,“ ütles Eelmaa.

Eelmaa sõnul on eduka e-kaubanduse võtmesõnadeks usaldus, kiirus ja lojaalsus. „Usaldus on hakanud siin väikeste sammudega kasvama, kuid ei ole täna veel sealmaal, kus see olla võiks,“ ütles ta. Kinnitades, et kõik e-kaupmehed peaksid pöörama usalduse tekkimisele rohkem tähelepanu.

Teise edukuse võtmeks Eelmaa sõnul on kauba tarne kiirus, sest tarbijad soovivad kauba saada mõistliku aja jooksul kätte. „Internetist ostmine on impulssostu tegemine, ning tarbijad soovivad, et kaup kiiresti kohale jõuaks,“ selgitas Eelmaa tarbijate ootusi.

„Kolmas edukuse võtmesõna on kliendilojaalsus. Mis tähendab seda, et kui kliendil oli ostukogemus meeldiv, siis ta räägib sellest sõpradele ning tuleb hiljem ka kordusostu tegema,“ ütles ta. Lisades, et kliendi maksimaalse rahulolu nimel tuleb pingutada, sest sellest tekivad kordusostud ja lojaalsus.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757