Autor: Maarit Eerme • 22. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: Ligi 80% Eestit külastanud Soome turistidest ostab alkoholi kaasa

Emori uuringu andmeil ostis kõikidest Eestit külastanud Soome turistidest alkoholi kaasa 79% ja nad kulutasid selleks keskmiselt 122 eurot ühe ostja kohta. Soome turistide kaasaostud moodustavad 34% alkoholimüügist.

TNS Emori juhataja Karin Niinase sõnul otsustas Emor uurida põhjalikumalt Soome turistide alkoholi kaasaoste Eestis ja tegi koostöös TNS Gallupiga Soomes selleteemalise esindusliku uuringu, küsitledes kokku enam kui tuhandet soomlast.

„Emori poolt Soomes tehtud küsitlus näitas, et kõikidest Eestit külastanud Soome turistidest ostis alkoholi kaasa 79% ja nad kulutasid alkoholi kaasaostmiseks keskmiselt 122 eurot ühe ostja kohta. Soome turistide põhilisteks alkoholi ostukohtadeks on laevad ja sadamapoed,“ ütles uuringu autor, TNS Emori uuringuekspert Aivar Voog. „2% soomlastest ostavad Eestist alkoholi kaasa kuni 3 korda kuus, 7% 3–5 korda poolaastas ja 32% 1–2 korda poolaastas.“

Voogi sõnul on vastupidiselt Eesti kohaliku alkoholitarbimise pigem langevale suundumusele kasvanud 2013. aastal alkoholimüük (absoluutalkoholi koguses) Eesti jaekaubanduses 1,1% (rahaliselt oluliselt enam – üle 5%). „Selle kasvu taga on põhiliselt Soome turistid, kelle alkoholiostud moodustasid koguselises arvestuses 34% kogu alkoholimüügist Eestis eelmisel aastal,“ tõdes Voog. „Lahjemate alkohoolsete jookide kategoorias kasvasid turistide ostumahud üle 15% võrreldes 2012. aastaga, samas iseloomustab ka soomlasi kangemate jookide vähenenud eelistus.“

Kui Eesti üldine alkoholi tarbimise number on Voogi sõnul liikunud vähenemise suunas tasapisi, siis struktuursed muutused alkoholi tarbimise vallas on ilmsed: „Vähem tarbitakse kangeid alkohoolseid jooke  ning rohkem juuakse veini, siidreid ja muid lahjasid jooke. Õlle tarbimine ühe inimese kohta on olnud stabiilsem viimasel neljal aastal, aga kuna elanike arv järjepidevalt väheneb, siis ka õlle üldine müüginumber kohalikul turul näitab mõningast langevat trendi.“

Emori uuringu andmeil on Eesti elanike üldine alkoholi tarbimine liikunud viimastel aastatel langustrendis – kui 2011. aastal tarbiti 10,59 liitrit absoluutalkoholi elaniku kohta, siis 2012. aastal oli vastav näitaja 10,33 liitrit ja eelmisel aastal 10,14 liitrit.

Täna TNS Emori korraldatud pressiüritusel analüüsisid uuringueksperdid lisaks Soome turistide ostukäitumise ja 2013. aasta alkoholitarbimise ülevaate tutvustamisele ka erinevate sõnumite mõju alkoholivastases kampaanias.

TNS Emor (ärinimi AS Emor) on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar`ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757