Autor: Maarit Eerme • 24. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tasuta tarne mõjutab e-poe toodete läbimüüki kordades

Cherry Eesti ja Läti tegevjuht Priit Tomp ütles, et tasuta saadetis on e-poodluse number 1 ostuotsuse mõjutaja ja tasuta transport võib suurendada ostukorvi väärtust kuni kolmandiku.

Klick Eesti turundusdirektori Priit Pommeri sõnul ei ole nad enda e-kaupluses teinud tasuta transpordi päevi regulaarselt, vaid pakkusid klientidele e-poest tellides 3 kuu jooksul telekate tasuta transporti. „Tasuta transport kehtis vaid teleritele, mille müük kasvas sel perioodil e-poes mitmekordselt,“ rääkis Pommer. Lisades, et Klick’i e-poest ostmisel on transpordi tasu alati 2,49 eurot, sõltumata paki kaalust või suurusest. „Meie jaoks oli üllatav, et selle väikese tasu kaotamine nii oluliselt müüki mõjutas – arvestades, et teleka hinnast ei moodusta 2,49 eurot üldjuhul ühtegi protsenti,“ ütles ta.

Cherry Eesti ja Läti tegevjuht Priit Tomp ütles, et tasuta postiteenuse päevad võivad suurendada tootemüüki keskmiselt 2-4 korda, kusjuures tema sõnul sõltub viimane eelkõige ajastusest. „Milline on parasjagu Cherry hetke tootevalik ning milline on tasuta päevade rotatsioon,“ ütles Tomp.

„Üldjuhul mõjutab tasuta transpordi päev tervet tootevalikut, kuid erilise hoo saavad sisse madala hinnaga tooted, kus keskmine postikulu (2,35 eurot saadetise kohta) moodustab proportsionaalselt suurema hinnavõidu,“ rääkis Tomp ja kinnitas, et nemad korraldavad tasuta transpordi päevi kord kvartalis.

Pommer ei osanud öelda, et mis juhtuks siis, kui nad teeksid tasuta kojuveo e-poest kogu kaubavalikule. „Telerite müüginumbri tõus vihjab, et ilmselt on mõistlik transporditasust kui sellisest üldse loobuda – kliendil üks mure ostuprotsessis vähem. Meie jaoks ei kata kliendilt küsitud 2,49 eurot täna reaalsest transpordikulust suurt midagi,“ selgitas Pommer. Samuti kinnitas ta, et nad on veendunud, et tasuta asju ei peaks vaikimisi e-poes olema ning neid võiks pakkuda kampaania korras. „Täna peame ilmselt oma senised veendumused üle vaatama.“

Tombi sõnul ei ole transpordi eest maksmise küsimus ainult Eesti tarbijatel, vaid pigem on tegu ülemaailmse trendi ja sooviga. „Erinevate uurimuste tulemusena võib väita, et tasuta saadetis on e-poodluse number 1 ostuotsuse mõjutaja ja mitte ainult – tasuta transport võib suurendada ostukorvi väärtust kuni kolmandiku võrra,“ ütles Tomp.

Pommeri sõnul on Eesti e-poodidel väga keeruline tarbijatele selgitada, miks neilt tellides peab transpordi eest maksma ning Hiina e-poodidest tellides ei pea. „Klick pole väga kriitilist tagasisidet transporditasu osas klientidelt saanud, aga see võib olla ka tingitud sellest, et meil on ühtne 2,49eurone hind, olenemata sellest, kas klient tellib meilt 50-tollise teleri või printeri ja arvuti vahele kaabli,“ ütles Pommer.

„Üks peamisi põhjuseid, miks ostuprotsess internetis pooleli jäetakse, on ostukorvis tekkivad üllatuskulud: näiteks viimasel hetkel ilmneb transpordikulu, käitlemistasu, pangatasud jms,“ selgitas Tomp.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757