Autor: Maarit Eerme • 29. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubandus kasvatas Eesti Posti käivet

Auditeeritud majandustulemuste kohaselt kasvas logistikaettevõtte Eesti Post müügitulu mullu 6%, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused.

Eesti Posti 2013. aasta äritulud olid kokku 56 miljonit eurot, ärikulud olid kokku 53,7 miljonit eurot ning puhaskasum 2,3 miljonit eurot.

Post24 pakiautomaatide teenuste maht Baltikumis kasvas eelmisel aastal 455%. Leedus kasvasid mahud poole võrra, Lätis ligi viis korda.  Ka Eesti pakimahud kasvasid kolmandiku võrra. Möödunud aastal saadeti Eesti Posti kaudu 3,3 miljonit pakisaadetist.

Rahvusvahelisi maksikirju saabus Eestisse 2013. aastal ligi 1,9 miljonit ehk veerandi võrra rohkem kui aasta varem. Üle 40% kõikidest Eestisse saabuvatest saadetistest tuleb Hiinast.

Järjest rohkem avastavad e-kanalite võimalusi lisaks pakisaatjatele ka ärikliendid, kellest innovaatilisemad on suure osa oma arvetest, dokumentidest ja kirjavahetustest kolinud digiruumi. Peamiselt Eesti Posti äriklientidele suunatud arvete lahenduse maht kasvas mullu 84%. Eesti Posti eArvekeskuse kaudu liikus eelmisel aastal 7 miljonit arvet. Kirjakeskuse kaudu edastati 560 tuhat kirja, mida on ligi kaheksa korda rohkem kui 2012. aastal.

Samal ajal vähenes traditsiooniliste paberkirjade saatmine 6% ja perioodika saatmine 2%. Kokku saadeti 2013. aastal veidi üle 29 miljoni kirja.

2013. aastak ulatusid ettevõtte investeeringud 3,9 miljoni euroni. 2013. aastal tasus Eesti Post riigieelarvesse dividendina 400 000 eurot, millele lisandus tulumaks dividendidelt summas 106 000 eurot. 2014. aastal plaanib ettevõte maksta dividende 560 000 eurot.

Eesti Posti nõukogu esimehe Meelis Atoneni sõnul näitavad majandusetulemused selgelt, et logistikateenuste turg on muutunud ning Eesti Post on suutnud kiiresti kohaneda olukorras, kus  traditsiooniliste postiteenuste mahud vähenevad.

„Eesti Posti strateegilised eesmärgid näevad ette laienemist uutesse valdkondadesse, ennekõike logistikas ja infologistikas. Seda me oleme ka teinud,“ kinnitas Atonen.

Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas kinnitas, et  jõuline laienemine ja kiire kasv Baltikumis on Eesti Posti  lähiaastate üks peamisi eesmärke.

Kärmas ütles, et nad vaatavad Baltikumi kui oma koduturgu ja ka kliendid näevad Balti riike ühtse turuna. "Kasvunumbrid annavad kinnitust, et Läti ja Leedu turgudele laienemine oli õige samm. 2014. aastal plaanime turule tulla mitmete uuendustega, mis peaksid pakkide saamise ja saatmise muutma klientide jaoks veelgi paremaks," rääkis ta.

Kärmas lisas, et tänavu laieneb Eesti Post Baltikumi ka e-teenustega ning hakkab lisaks pakiteenustele pakkuma seal ka digiarvete ning digitaalse infohalduse teenust.

Eesti Post on riigile kuuluv äriühing, kus töötab 2503 inimest. Eesti Posti kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena Eestis AS Maksekeskus, Leedus Unipakas UAB ning Lätis Post24 SIA.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757