Baltika müüs Ukraina äri

Seoses jätkuvalt keerulise olukorraga Ukrainas ja Venemaal on Baltika üheks olulisemaks eesmärgiks Ida-Euroopa riskide vähendamine, teatas ettevõte börsile. Seetõttu müüdi ära Ukraina jaeäri.

Ettevõte kaalus Ukraina osas erinevaid stsenaariume ning otsustas muuta turul opereerimismudelit. Eesmärgiks oli leida Ukraina keerulist turgu tundev partner, kellele müüa tänane Ukraina jaeäri ning sõlmida pikaajaline frantsiisileping edasiseks tegutsemiseks.

29. aprillil sõlmis Baltika lepingu, millega Baltika Retail Ukraina Ltd (edaspidi BRU) aktsiad müüdi osaühingule Ellipse Group. Ettevõtte omanikuks on seni Baltika Ida-Euroopa nõunikuna tegutsenud Boriss Loifenfeld. BRU jätkab koostööd Baltika frantsiisipartnerina ning 29. aprillil sõlmiti koostööleping järgnevaks viieks aastaks.

BRU varad ja kohustused müüdi BRU bilansilise väärtuse lähedal ning peale müügitehingut on Baltikal nõue BRU vastu summas 1,25 miljon eurot, mille tasumises on kokku lepitud viieaastane maksegraafik. Nõue on tagatud BRU varadele seatud  kommertspandiga, aga selle nõude laekumine sõltub Ukraina majanduse arengust ja ettevõtte äritulemuste paranemisest.

Esimeses kvartalis, enne müügitehingut, hindas Baltika seoses keerulise olukorraga Ukraina turul oma sealse ettevõtte varad täielikult alla (summas 1 095 000 eurot) ja Baltika jätab selle allahindluse BRU nõude allahindlusreserviks.

Tulenevalt eeltoodust puudub müügitehingul oluline mõju Baltika bilansile ja kasumiaruandele.

Eelmise aasta 3. septembril asutatud ettevõtte Baltika Retail Ukraina Ltd mullune müügikäive oli 1, 649 mln eurot ja puhaskasum 28 tuhat eurot. Baltika kinnitab, et Baltika Retail Ukraina Ltd vastu pole kohtu- ega vahekohtumenetlusi, mis võiksid oluliselt mõjutada selle äriühingu majandustegevust.

Osale arutelus

  • Romet Kreek

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara