Jaemüük jätkas märtsis kasvu

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes märtsis eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 5%.

Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 385,4 miljonit eurot, seega jäi eelmisel kuul kauplustesse 294 eurot elaniku kohta, teatas statistikaamet.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv, mis veebruaris oluliselt aeglustus, kiirenes märtsis taas. Kui veebruaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, siis märtsis 12%.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes märtsis jaemüük posti või interneti teel (kasv 38%). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 32%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 2%, kuid eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasv mõnevõrra aeglustus. Nende kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta märtsi kõrge võrdlusbaas.

Mootorikütuse jaemüük vähenes 2013. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 2%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. Kolme kuuga (jaanuar-märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 466,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. Mulluse märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 7%, eelmise kuuga võrreldes 17%.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara