5. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupluse avamine nõuab aega

Sel aastal kuus uut kauplust avava LPP Retail Estonia juhi Tarmo Põikliku sõnul on ajad, mil kauplusi avati üleöö, möödas. Brändide kontseptsioonid on pisiasjadeni läbi mõeldud ning loodav ostukeskkond peab vastama tarbija ootustele või neid ületama.

Lähitulevikus hoogsalt laieneda plaaniv LPP ­Retail Estonia OÜ haldab praegu enam kui 9000 ruutmeetrit kaubanduspinda. Ettevõte esindab Eestis kaubamärke Reserved, Cropp, Mohito, ­House ja Sinsay.

Juba mais avab Viru keskuses uksed uue kontseptsiooniga kauplus Reserved, juunisse on planeeritud laienemine Narvas Astri kaubanduskeskuses ning sügisel Ülemiste keskuses. Kõik see kokku hõlmab enam kui 3000 ruutmeetrit kaubanduspinda.

Ettevõtte tegevdirektor Tarmo Põiklik märkis, et kaubanduspinna valikul on üks tähtsamaid võtmesõnu asukoht. “Keskus peab olema piirkonna magnet,” märkis ta.

Asukoht ja atraktiivsus käivad käsikäes. Põiklik tõi välja, et uutel projektidel peab kontseptsioonis tugev omapära olema. Olemasolevatele kaubanduskeskustele konkurentsi pakkuda ei ole tema hinnangul lihtne.

Teisalt tundub, et omapärast meie kaubandusmaastikul puudu ei jää. “Jagub atraktiivseid brände ning häid konkurente. Heas keskuses on rohkem kui üks magnet, aktiivne kaubandus loob omakorda palju töökohti ning lõppkokkuvõttes võidab sellest kõige rohkem klient,” rääkis ta.

Eesti kaubanduspinnaturu keerukama poolena tõi ta välja möödapääsmatud faktorid: Eesti väiksuse ning rahvaarvu.

Müügipinna valiku kohta ütles Põiklik, et ettevõte on tegutsetud aastate jooksul arenenud koos keskustega ning laienemine on toimunud sujuvalt pindade ja võimaluste tekkides. “Masu on hästi meeles, kuid olukord on stabiliseerunud ning tugevad keskused arenevad jõudsalt koos oma üürnikega,” lisas ta.

Kui aga müügipind valitud ja kokkulepped sõlmitud, kuidas saab ühest müügiboksist kauplus?

Põiklik rääkis, et ajad, kus kauplusi avati üleöö, on möödas. Brändide kontseptsioonid on praegu pisiasjadeni läbi mõeldud ning loodav ostukeskkond peab vastama tarbija ootustele või neid ületama.

“Sobiliku võrdlusena võib kasutada eramu ehitust. On valitud asukoht, hangitud load, tehtud projektid ning jäämäe nähtavas osas on fassaadi värv ning mööbli valimine,” tõi ta paralleeli. ­“Populaarses telesarjas tehakse see valmis seitsme päevaga, kuid piiratud ressurssidega pärismaailmas asjad nii kiiresti ei käi. Kui kogu kauplusega seonduv ettevalmistus on pikk, siis ehitajate üleantud pinnast saab maitseka väljapanekuga kauplus kahe nädalaga,” selgitas ta.

Arenevad kaubanduskeskused. Põikliku sõnul on tänuväärne, et keskused muutuvad järjest rohelisemaks ning kujundavad ostukeskkonda vastavalt uusima tehnoloogia pakutavale. “Üleminek LED-valgusele võib kodutarbijale tunduda elementaarne, kuid kaubanduspindadel on see tänu spetsiifikale veel uus asi,” tõi ta näite.

Loe Äripäevast edasi , mida Põiklik ütleb rendihindade kohta. Kuidas kommenteerivad Sportland Eesti juht Gerd Kiili ja AG Kaubanduse juht Anu Mahlapuu heade kaubanduspindade leidmist. Ning kuidas kommenteerivad kinnisvaraeksperdid kaubanduskinnisvara hinnatõusu.

Autor: Urve Vilk, Pille Ivask

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757