Garantiil ja pretensiooni esitamise õigusel tuleb vahet teha

Tarbijakaitseamet tuletab ettevõtjatele meelde, et tootele või teenusele antava garantiiga tuleb pakkuda tarbijatele suuremaid õigusi kui need õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi jooksul.

Tarbijakaitseameti sõnul pole kahjuks pole paljud ettevõtjad vabatahtliku garantii ja võlaõigusseadusest tuleneva pretensiooni esitamise õiguse erinevustest ikka veel teadlikud. Seda näitab näiteks hiljutine OÜ Kinnisvarabüroo Uus Maa pakkumine.

Kinnisvarabüroo Uus Maa avalikustas nimelt veebruaris reklaami, kus väitis, et annab esimese kinnisvarabüroona Eestis välja juriidilise garantii kõigile elukondliku kinnisvara maaklerilepingu sõlminud klientidele, garanteerides ettevõtte vahendatud üüri- ja müügilepingute juriidilise korrektsuse täiendavalt kuueks kuuks pärast tehingu toimumist.

Ameti sõnul on puudusega toote või teenuse puhul tarbijal õigus esitada ettevõttele pretensioon kahe aasta jooksul alates ostetud toote või teenuse kättesaamisest. Garantii on aga kaupleja või tootja lubadus pakkuda teatud aja jooksul soodsamaid tingimusi, kui näeb ette seadusest tulenev kaheaastane pretensiooni esitamise õigus.

Kinnisvarabüroo Uus Maa reklaamlause jättis mulje, justkui annaks ettevõte tarbijale lisatagatise, kuid lubatud kuuekuuline garantii oli lühem kui kaheaastane pretensiooni esitamise periood. Seega kehtestas ettevõte kuuekuulist garantiid reklaamides oma klientidele ebasoodsamad tingimused, kui seadus ette näeb. See on aga tarbijakaitseameti sõnul ebaaus kauplemisvõte.

Lisaks tõstatas Kinnisvarabüroo Uus Maa reklaamlause küsimuse, kas ilma garantiita sõlmitud tehing ettevõttega on siis juriidiliselt ebakorrektne. Ettevõte selgitas tarbijakaitseametile, et soovis garantii pakkumisega anda kliendile kindlustunde, et kui pärast tehingu toimumist tekib seoses vahendatud lepinguga probleeme, ei kao maakler silmapiirilt, vaid nõustab klienti nende lahendamisel.

Seesuguse väite peale analüüsis tarbijakaitseamet ka Kinnisvarabüroo Uus Maa maaklerilepingut. Analüüsi tulemusel selgus muu hulgas, et lepinguga antava garantiikirjaga lõi ettevõte mulje, nagu oleksid tarbijate õigused Uus Maaga lepingut sõlmides võrreldes teiste kinnisvarafirmadega kuidagi paremini tagatud. Garantiikirjas lubatu peaks aga kuuluma maakleri igapäevaste ametikohustuste hulka. Seega andis ettevõte reklaamlausega tarbijatele valeteavet.

Kinnisvarabüroo Uus Maa lõpetas tarbijakaitseameti järelevalvemenetluse tulemusel kõnealust reklaamlauset sisaldavate reklaamide avalikustamise ja oma maaklerilepingule ülalkirjeldatud sisuga garantiikirja väljastamise. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara