Luksuskaupade ja kosmeetika turg tegid rekord müügi

EY rahvusvahelise luksuskaupade ja kosmeetika uuringu kohaselt saavutas globaalne luksuskaupade turg 2012. aastal 200 miljardi euro suuruse müügimahu, mis on läbi aegade kõrgeim.

Rekordmahu saavutas ka globaalne kosmeetikaturg, mille müügimaht samal perioodil oli 180 miljardit eurot. 2013 – 2015 prognoositakse luksuskaupade turule 5-6% kasvu aastas, mis on muuhulgas tingitud kõrgema sissetulekuga keskklassi suurenemisest arenguriikides nagu Hiina ja Venemaa.

„Müügiedu taga on eelkõige suurenev kõrgema sissetulekuga keskklassi osakaal ja töötavate naiste suurenev ostujõud kiiresti kasvavates riikides nagu Hiina, Venemaa ja teised BRIC riigid,“ sõnas EY tehingutenõustamise osakonna juhtivkonsultant Monika Kallas. „Endiselt tuuakse eraldi välja müügiedu soodustava faktorina inimeste suhtelist mobiilsust, mis väljendub peaasjalikult selles, et inimesed reisivad rohkem kui varem nii vabaaja veetmise kui töötegemise eesmärkidel.“

„AS Chemi-Pharm keskendus kosmeetika valdkonnale ehk siis nahahooldustoodete tootmisele põhjalikult 2012. aastal,“ lausus ASi Chemi-Pharm juht ning EY Eesti Aasta Ettevõtja 2012 Ruth Oltjer. Ta rääkis, et kosmeetikaturul on väga tihe konkurents, ning et edukas olla ja silma paista, tuleb aja ning uuendustega kaasas käia. " Tänapäeva tarbija eeldab, et kosmeetikatoode on looduslik ning samas ka tõhus ning etdu saavutamiseks tuleb hoolega jälgida nõudlust ja turgu," ütles Oltjer. Peamised märksõnad konkurentsis püsimiseks ongi Oltjeri sõnul innovatsioon ning jätkusuutlik tootmine.

Kallase sõnul on uuem generatsioon oma tarbimisotsustes vabam ja sõltumatum, kuna oskab kasutada erinevaid meediakanaleid. „On paratamatu, et suureneb oluliselt online kanalite roll tarbijaeelistuste kujundamisel. Näitena võib tuua maailmakuulsad moeblogijad, kellel on juba täna arvestatav mõju enda jälgijate eelistuste kujundamise üle," rääkis Kallas. Ta lisas, et globaalsed luksusbrändid jälgivad väga teraselt seda, mida moeblogijad teevad ning asjata ei ole maailma suurimatel moenädalatel Anna Wintouri kõrval kohta sisse võtnud Susie Lau, Elin Kling ja paljud teised kaasaegsed trendikujundajad. "Järgnevatel aastatel peavad traditsioonilised luksuskaupade tootjad rohkem rõhku panema nii brändilojaalsuse kui ka kasumlikkuse säilitamisele, käies kaasas muutuva meediamaastikuga,“ rõhutas Kallas. 

Jätkusuutliku tootmise puhul saab fookus olema ettevõtte keskkondlikul ning sotsiaalsel jalajäljel. Karmistuvad keskkonnareeglid kui ka suurenev tarbijate teadlikkus ettevõtte sotsiaalse vastutuse valdkonnas nõuavad ettevõtetelt täiendavaid investeeringuid nii nõuete täitmiseks kui ka tootmisprotsesside täiendamiseks. Kallas ütles, et ettevõtted peavad jõudma seisukohale, mis on trade-off jätkusuutliku kasvu ning saavutatud turupositsiooni vahel. "Siinkohal saab eriti ilmekalt esile tuua Natura, kes on viimaste aastate jooksul äärmiselt suurt rõhku pannud nii ettevõtte sotsiaalse vastutuse valdkonna arendamisele kui ka keskkondliku jalajälje minimeerimisele,“ rääkis Kallas.

Uuringu kohaselt on globaalset luksuskaupade turgu jätkuvalt mõjutanud kasvav ostujõud Hiinas. Hiina puhul räägitakse ka kõige sagedamini „luksus-turistist“ ehk siis turistist, kes reisib eesmärgiga soetada luksuskaupu nii Euroopas kui USAs. Tagamaks kasvu jätkusuutlikkust peavad luksuskaupade tootjad tulevikus arvestama nii Hiina tarbijate maitseeelistusega kui ka võimalusega replikeerida Hiina edu teiste BRIC riikide tarbijate peal.

Suurimat müügiedu aastatel 2011 – 2014 oodatakse uuringu kohaselt sellistele luksusbrändidele nagu Michael Kors (müügitulu keskmine aastane kasv 36,1%), Prada (20,6%), Brunello Cucinelli (13,9%) ning Hermes (13,9%).

Kosmeetika ja isikliku hügieeni pakkujatest on uuringu kohaselt  aastatel 2011-2014 edukaimaks ettevõtteks L’Occitane 16,0% aastase keskmise müügitulu kasvuga. Teisele kohale asetub Natura 14,2% ning kolmandale L’Oreal 7,5% aastase keskmise kasvuga.

Uuringus võeti võrdluse alla sellised suured luksuskaupade grupid nagu Herm?s, Richemont, Prada, Burberry, LVMH, Hugo Boss jt. ning kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete  valmistajatest L`Or?al, Shisheido, Est?e Lauder, Natura, Beiersdorf ja L´Occitane.

Ernst & Young Baltic AS on Baltimaade juhtiv konsultatsiooni- ja audiitorbüroo. EY Eesti esinduses töötab ca 100 inimest. Rahvusvaheliselt on EY üks maailma juhtivatest auditi, maksu, tehingute nõustamise ja ärikonsultatsiooni teenuste pakkujatest. 

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara