Autor: Maarit Eerme • 7. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selver: sotsiaalmeedias peab klient tajuma, et oled tema jaoks olemas

Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul peab Facebookis kliendi muredele kohe vastama ning ta peab tajuma, et sa oled tema jaoks olemas. Lisaks on seal ka veel sadu inimesi, kes võvad olla ettevõttele tasuta konsultantideks.

Selveri personali arendusjuhi Juta Tasa sõnul on Facebook Selveri jaoks maine ja turundussõnumite edastamise kanal. „Hea oleks oma strateegia kirja panna ning siis on pärast hea tuuleveskitega võidelda,“ rääkis Tasa Sotsiaalmeedia konverentsil. Vilu lisas, et sul peab olema ka taktika ja hea meeskond, kes selle strateegia ellu viib. „Sotsiaalmeediaga ei saa tegeleda ainult üks inimene. Meil on selle jaoks kolm inimest,“ ütles Vilu.

Selveri sotsiaalmeedi meeskond saab korra nädalas pooleks tunniks kokku ning pannakse paika nädala plaan. Vilu ütles, et ühel inimesel ei ole võimalik seda teha iga päev üksinda, sest siis muutuks kanal selle inimese näoks. „Kui see üks inimene peaks ka töölt ära minema, siis on hea, kui mitu inimest tegelevad asjaga ja teavad strateegiat,“ ütles ta.

„Oleme kustutanud väga vähe kommentaare ja tegeleme igapäevaselt kõikide klientidega, kes on seal,“ rääkis Vilu. Lisades, et läbi klientide kommentaaride saame kauplust paremaks teha ja kui Facebooki seinal lahendame tema probleemi nii, et ta on rahul, siis tuleb ta kauplusesse tagasi.

Vilu sõnul peab Facebookis kohe vastama ning klient peab tajuma seda, et sa oled tema jaoks olemas. „Kui sa ei ole kiire, siis tulemus võib olla ettearvamatu ning lumepall võib suureks hakata veerema,“ rääkis ta.

„Facebook on selline keskkond, kus ei tohiks fun poolt ära unustada,“ ütles Tasa. Lisades, et sõnumid peavad olema haaravad ja atraktiivsed ning olema ettevõtte tegevusega seotud. Lisaks ei tasu unustada pildilist poolt, sest pikki ja lohisevaid tekste ei viitsi keegi lugeda.

Tasa sõnul on Facebooki lehel sadu inimesi, kes võiks olla tasuta konsultandid, kes annavad nõu ja tagasisidet selle kohta, kuidas teenust paremaks muuta. „Küsisime klientide käest, et kuidas muuta Selveekspress paremaks ning kliendid andsid infot, et seal võiks saada ka boonuspunktidega tasuda ning praegu on see Järve Selveris pilootprojektina töös,“ rääkis Tasa.

„Meie kogemuse põhjal ei tasu jäid positusi raisata pühade eelsesse päeva ning reede õhtusse,“ ütles Tasa ning lisas, et samuti ei tasu kampaania korral suunata kliente teisele veebilehele. Vilu rääkis, et neil töötavad väga hästi kampaaniad, kus saab loositavaid tooteid sõprade või tuttavatega jagada.

Tasa sõnul tuleb fännide aktiveerimiseks teha suuremaid kampaaniaid ning seetõttu on meil tehtud mitmed rakendused taaskasutatavatena. Selveri kõige edukam kampaania on olnud „Võida aasta lõpuni toiduvaru“. Teine edukas kampaania on Tunne Eestimaad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757