Marimekko langes suuremasse kahjumisse

Soome rõiva- ja tekstiilibrändi Marimekko kahjum kasvas tänavu esimeses kvartalis 1,7 miljoni euroni, mida on 36% mullusest enam.

Ettevõtte netomüük langes 19,4 miljoni euroni (6%) ja jäi alla analüütikute ootusi, kes olid ennustanud pea 6% suuremat, 20,5 miljoni euro suurust käivet.

Firma kulumieelne ärikahjum kasvas 700 000 euroga mullu esimese kvartaliga võrreldes koguni 260%. Ilma ühekordsete kuludeta oli firma kahjum 1,1 miljonit eurot, mis on mullusest 16% parem tulemus.

Ettevõtte teatel aitasid näitaja paranemisele kaasa eeskätt tehaste sulgemine Sulkavas ja Kitees, efektiivsuse tõus Helsingi tekstiilitehases ja ümberkorraldused USA turul. Tulemust aitasid aruande järgi parandada ka allahindlused firma poodides.

Rõivafirma juht Mika Ihamuotila ütles ametlikus teadaandes, et kehvade tulemuste taga on muu hulgas kehv ärikliima ja madal tarbijakindlus. Siiski jäi ta optimistlikuks Aasia turu osas.

Ihamuotila sõnul on digitaliseerimise valguses tarbijate ostukäitumises praegu toimumas suured muutused. Just seetõttu nähakse aruandes määrava tähtsusega mitmes kanalis toimuva äri arendamist. "E-poed suurendavad pidevalt oma turuosa kogumüügist ja püüame pidevalt võita kliente nii veebi- kui ka tavapoodides," tunnistas ta.

Marimekko kahjum aktsia kohta tõusis 19 eurosendini, mis on 36% mullusest suurem. Aastaga on ettevõtte aktsia Helsingi börsil kukkunud 9,4 eurole (8%), tänavu on langus olnud ligi 4,6%. Uudisele on aktsia täna reageerinud 0,9% tõusuga.

Osale arutelus

  • Juhan Lang

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara