Autor: Maarit Eerme • 8. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Siison: kasuta sotsiaalmeedia erinevaid kanaleid ja ole mitmekesine

E-kaupluse Siisoni kaasasutaja Matthias Vutt soovitab olla sotsiaalmeedia erinevates kanalites, kus asuvad ka kliendid ja konkurendid ning positada erineva sõnumiga positusi, mis ei oleks ainult pakkumistega seotud.

Vutt arvab, et ettevõte peaks olema kõikides kanalites. „Kui sinu klient on teises kanalis ning ka konkurendid on mujal, siis tuleb ise ka mujale minna,“ rääkis Vutt Sotsiaalmeedia konverentsil. Ta lisas, et Facebook on kahanev kanal seoses tingimuste muutusega ja seetõttu tuleb ka mujale vaadata.

Siison saadab oma registreeritud klientidele välja uudiskirja, kus nad annavad moealast nõu. Vutt soovitab luua uudiskirjale korralik põhi, mis tähendab, et ei ole mõtet luua ühe pildiga uudiskirja, mida keegi ei ava ning loe. „Alati saab kodulehte ja uudiskirja paremaks muuta, kuid see ei saa kunagi valmis,“ ütles Vutt.

„Mingi hetk tagasi tõi Facebook meile 50% käibest, siis täna on see suurusjärk 15-20% juures,“ ütles Vutt ja lisas, et kui sa ennast Facebookis ei reklaami, siis sinu postitused ei jõua ka lugejateni.

Siison teeb enda Facebooki lehel nelja tüüpi positusi: uued tooted, fotod pildistamise telgitagustest, kaasatakse lugejaid ja edastatakse pakkumisi.

Vuti sõnul nad täna enam lihtsalt fotopositusi ei tee, vaid kasutavad linkpostitusi, mille kaudu kutsutakse klient e-poodi. „Kaasavad positused on sellised, kus küsime klientide käest midagi ning ei viita poele, vaid innustame neid midagi tegema,“ ütles Vutt.

„Fotod pildistamise telgitagustest on sellised pildid, mis mujale ei jõua, kui ainult Facebooki lehele, et näidata inimestele ka telgitaguseid pilte,“ rääkis Vutt konverentsil. Siisonil on teatud aegadel suured allahindlused, mis on peamiselt seotud hooajakaupade vahetumisega ning seda infot kuvatakse Facebooki seinal.

Vutt soovitab Facebooki osas luua posituste kalender, kaardistada ära kanalid kust infot leida ning mõõda tasulisi positusi ning testi oma kanaleid.

Siison kasutab ka Instagrami, mille puhul on Vuti sõnul oluline teada seda, et see on meelelahutuskanal, kui sotisaalmeedia võrgustik. „Seda kanalit on mõistlik kasutada siis, kui valdkond on visuaalne ning hea oleks kui tiimis on mõni fotograafiahuviline.“

„Meie jaoks on üliolulised blogid, kus suurimatel Eesti tegelastel on umbes 5000 jälgijat:“ Siison saadab blogijatele üllatuspakke, mida nad võivad lugejatele ära jagada. Vutt soovitab nendega luua personaalne suhe ning kaaristada ära valdkonna edukad blogijad.

Vuti sõnul on tulemuste mõõtmine e-kaubanduses väga lihtne. „Reaalajas on lihtne näha, kui palju nad aega veedavad veebilehel ning kuhu  nad on klikkinud,“ ütles Vutt.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757