Swedbank: kaubandusturg on küps

Rohkem kui pooled kaubandusettevõtted on aasta suhtes hästi meelestatud ja arvestavad käibe kasvuga, selgus Swedbanki kaubandusettevõtete küsitlusest.

Kaupmeestest 67% plaanib käivet kasvatada keskmiselt 5,7%. See on võrreldav mulluse tegeliku kasvuga (5,9%), teatas Swedbank.

Ehkki ettevõtete arengut piirab nii tihe konkurents kui ka Eesti väikese turu madal ostujõud, plaanib 56% kaupmeestest järgneva kahe aasta jooksul laieneda või avada uusi kauplusi.

Swedbanki kaubanduse sektori juhi Maris Peda sõnul loodab 57% kaupmeestest kasvatada käivet turuosa suurendamise kaudu, samas kui 43% loodab pigem turu üldisele kasvule.

Kasvu prognoosimisel on teistest optimistlikumad esmatarbekaupade müüjad, suhteliselt kiiremat käibe kasvu ootavad Peda sõnul siiski väikeettevõtted. "Kui kaubandusettevõtted ootavad keskmiselt 5,7% suurust käibe kasvu, siis väiksemate, kuni 3 miljoni euro suuruse käibega ettevõtete ootus kasvule on tänavu kuni 7,5%," märgib Peda.

Maht läheneb rekordtasemele

Kuigi jaekaubanduse maht läheneb tänavu 2007. aasta rekordtasemele, piirab kaubandusettevõtete arengut liiga tihe konkurents (28%), madal ostujõud (26%) ja väike turg (18%). Samuti nimetas oluline osa kaupmeestest arengu takistajana ka tööjõupuudust (14%) ja rendikulusid (11%).

Peda ütles, et kulude kasvu kaubanduses mõjutasid viimase aasta jooksul oodatult kõige rohkem tööjõule tehtavad kulutused, mida märkis ära kaks kolmandikku kaupmeestest. "Vastupidiselt spetsiaalkaupade müüjatele (20%) ei toonud esmatarbekaupade müüjad esile rendikulude kasvu. Seevastu märkis 22% esmatarbekaupade müüjatest ühe olulisema kulutegurina turunduskulude kasvu, mida võib seostada nii tiheda konkurentsi kui ka plaanitud laienemistega," selgitab Peda.

Swedbanki kaubandusettevõtete küsitluses osales 145 jaekaubandusettevõtet, kellest 29 olid esmatarbekaupade müüjad ja 116 spetsiaalkaupade müüjad. 35 ettevõtet olid üle 10 miljoni euro suuruse käibega ja 13 rohkem kui 50 miljoni eurose käibega.

Osale arutelus

  • aripaev .ee, Viivika Rõuk

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara