Autor: Romet Kreek • 22. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis on kõige väärtuslikum luksusbränd?

Kõige väärtuslikum luksusbränd on Millward Browni täna avaldatud BrandZ uuringu tulemuste kohaselt Louis Vuitton, mille brändiväärtus on tänavu 25,9 miljardit dollarit.

Aastaga on LV brändi väärtus kasvanud 14%. Sama palju on kasvanud ka teisel kohal oleva Prantsuse Birkini käekottide tootja Hermesi väärtus, mis ulatus 21,8 miljardi dollarini. 

Kolmandal kohal oleva Gucci väärtus oli 16,1 miljardit, mis kasvas aastaga 27%. Neljandal kohal oli Prada 10 miljardi dollariga, kasvades vaid 6%. Järgnes 9,1 miljardi dollariga Rolex (kasv 14%). 40% kasvuga esines Cartier, mis viis brändi väärtuse 8,9 miljardile dollarile. Chaneli väärtus oli 7,8 miljardit dollarit (kasv 10%). Burberry brändi väärtus kasvas 42%, 5,9 miljardile dollarile.

Top kümnesse mahtusid ka kaks brändi, mille väärtus aastaga kahanes. Coachi väärtus vähenes 4%, 3,1 miljardile dollarile. Fendi väärtus alanes 17%, kolmele miljardile dollarile.

Kümne väärtuslikuma luksuskaupade brändi koguväärtus kasvas aastaga 16%, 111 miljardile dollarile.

„Kui kaotad eksklusiivsuse, siis kaotad oma luksusstaatuse,“ ütles Millward Browni Optimori konsultatsioniäri asepresident Anstasja Kouroskaja.

Luksusedetabel oli osa laiemast Millward Browni brändiväärtuste uuringust, mis hõlmas 13 tööstusharu brändiväärtusi. Ettevõte kuulub reklaamiagentuurile WPP.

Ettevõtte uuring hindab brändi väärtust kasumi- ja käibepotentsiaali alusel, põhinedes intervjuudel üle kahe miljoni tarbijaga ning ettevõtte arengu analüüsil.

Google möödus maailma väärtuslikema brändina Apple’ist, kasvatades väärtust 40%, 159 miljardile dollarile. Apple’i brändiväärtus kukkus 20%, 148 miljardile dollarile.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757