E-kauplejate elu muutub keerulisemaks

Juunist jõustuv seadusemuudatus kehtestab uued tingimused, kuidas peab ettevõtja tarbijaga e-kaupluses suhtlema, see aga võib tekitada vaidlusi müüjate ja ostjate vahel.

Muudatused hõlmavad veebipoes nähtavat infot, teavituskohustusi, kauba tagastamist ja tähtaegu kauba või raha tagastamisel. Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur ütles, et uus kord on e-kauplejate jaoks väga oluline. „Näiteks kehtestab uus seadus 23 tingimust, kuidas ettevõtja peab tarbijaga e-kaupluses suhtlema. Samas on uues seaduses ka punkte, mis on e-kauplejate suhtes õiglasemad, võrreldes jaekaupmeestega varasema seaduse käsitluse järgi,“ rääkis Kangur.

Muu hulgas kohustab Euroopa Liidu direktiivist tulenev muudatus kauplejaid teavitama üsna ilmselgetest aspektidest. Advokaadibüroo Alterna jurist Kati Tamm selgitas, et direktiivis on peetud vajalikuks ka lihtsaid tõdesid puust ja punaselt ette kirjutada.

„Paljude uute sätete puhul võib tekkida küsimus, kas direktiivi väljatöötamisel on piisavalt arvestatud keskmise tarbija mõtlemisoskuse ja arusaamisvõimega. Tõenäoliselt võiks keskmine mõistlik inimene aru saada elementaarsena tunduvast asjaolust, et kauba tellimisel tuleb selle eest ka maksta,“ rääkis Tamm.

Loe Äripäevast , et kus võib tekkida vaidlusi, millised muudatused tuleb sisse viia veebilehel. Lisaks nimekiri asjadest, et millest tuleb e-kauplejal tarbijat teavitada.

TASUB TEADA
13. juunil 2014 jõustuvad võlaõigusseaduse muudatused, millega muu hulgas suurendatakse oluliselt e-kauplejate teavitamiskohustust. Muutuvad ka teavitamiskohustuse rikkumise tagajärjed. Muudatuste aluseks on Euroopa Liidu tarbijaõiguste direktiiv, mille ülevõtmine Eesti õigusesse on kohustuslik.

Osale arutelus

  • Kadri Põlendik

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara