Sooduskampaaniad kasvatasid aprilli jaemüüki

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 8%. Peamiseks jaemüügi kasvatajaks olid aprilli soodusmüügikampaaniad, teatab statistikaamet.

Aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 403,6 miljonit eurot, aprillis jäi kauplustesse 307 eurot elaniku kohta. Eelnevate kuudega võrreldes kiirenes oluliselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui jaanuaris kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, veebruaris 4% ja märtsis 2%, siis aprillis oli kasv 8%.

Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju aprillis toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine aprillis. Kui märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,7%, siis aprillis 1,2%. Toidukaupade kauplused andsid veidi üle poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta aprilliga võrreldes 11%. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 30%.

Mootorikütuse jaemüük, mis näitas veebruaris ja märtsis 2%-list langust, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2014. aasta nelja kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.

Osale arutelus

  • Marta Jaakson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara