La Muu kohvik oli ammune unistus

La Muu kohviku omanikud Rasmus Rask ja Priit Mikelsaar rääkisid, et kui nad jäätisetootmist alustasid, siis seal oli kauges mõttes ka oma kohviku idee.

Raski sõnul on kohviku mõte pakkuda klientidele uusi ja huvitavaid maitseid, mida nad koheselt jaevõrku ei julge pakkuda, kuid kohvikus on neid hea katsetada. „Konkreetne kohvikuidee on umbes aasta aega peas kerinud kuni siis tänaseni, kui avasime enda kohviku Viru Keskuse 3. korrusel,“ rääkis Rask. Ta lisas, et nad on olnud väga valivad ning mõttes on olnud ka väike saareke kaubanduskeskuse aatriumis, kuid see mõte ei rahuldanud neid. 

„Eks aeg näitab, kas tuleb veel teisigi kohvikuid, kuid kett meist ei saa. Tore oleks kaks-kolm kohvikut,“ ütles Rask. Mikelsaar lisas, et neil ei ole hetkel head tunnetust, kuidas kohvikul minema hakkab ning eks esimene kohvik olegi tõukeks uuteks mõteteks. „Kohvik tundus meie jaoks loomulik edasiminek,“ kinnitas Mikelsaar.

Rask rääkis, et nende jaoks on kohvik oluline just vahetu kliendikontakti pärast. „Kui klient läheb jäätist poest ostma, siis me ei saa tagasisidet, kuid kohvikus saame rääkida inimestega ning nad saavad anda enda soovitusi,“ selgitas Rask. Ta lisas, et kohvik on eluliselt tähtis klientidega sideme hoidmiseks.

Rask ütles, et kui nad jäätisetegu alustasid, siis alguses nad suuri plaane teha ei julgenud. „Alguses oli tunne, et võiks teha pigem vähe, aga korralikult,“ lisas Mikelsaar, meenutades algusaastaid, mil mõtteis mõlkus ka kohviku idee.

La Muu algne plaan oli saada 1% jäätiseturust, mis on hetkel ka saavutatud. „Me paistame välja suuremad, kui tegelikult oleme,“ ütles Rask. Ta lisas, et nende toode on nišitoode ning keskmisele leibkonnale ei ole see iganädalaselt ostetav kaup. „Et klientidele lähedamale tulla ja pakkuda oma toodet võimalikult paljudele proovida, oleme suvel lettidega ka tänaval,“ sõnas Rask.

Ökojäätise fenomeniks on suures osas õnn ja asjade kokkulangemine. „Ma ei julgeks öelda, et see, mida me teeme on selgelt läbi kalkuleeritud tegevus ja et teame täpselt, kuhu liigume ning läbikukkumise ruumi enam ei ole,“ ütles Rask. Ta lisas, et tõuke andis ettevõttele see, et Biomarket tõi enamus ökoasju Saksamaalt sisse ja me soovisime pakkuda tarbijatele rohkem kohalikku toodet. „Jäätis on nii tore ja emotsionaalselt positiivne toode, mis oli ka otsustavaks faktoriks, miks alustasime selle toote tegemist,“ selgitas Rask, miks jäätisetootmine ta sisemiselt põlema paneb.

„Üks asi, mida me tahame järgida on see, et räägime nii ausalt kui võimalik,“ kinnitas Rask. Mehed kinnitasid, et kui masin on katki, siis me nii ka ütleme või kui jäätised on külmikus sulanud, siis on nad need jäätised valmis ümber vahetama. „Kui räägime lood ausalt ära, ei pea kliendile kuvandi loomisega erilist vaeva nägema, sest inimesed hindavad ausust üha rohkem.“ rääkis Rask nende kliendipõhimõtetest. Ta lisas, et La Muus on rohkem inimlikust kui mõnes teises Eesti ettevõttes.

Järgmine suur samm on see, et  kohvik oleks alles ka tulevikus. „Tahaks need asjad käima saada. Hetkel on esimene suvi, mil teeme täisvõimsusel jäätist,“ ütles Rask. Nende sõnul on kohviku käimalükkamisega seoses väga palju väljakutseid, ent sügis-talvel on Viru Keskuses lihtsam. „Praegu tahaks need asjad, millega tegeleme, hästi tööle saada,“ sõnas Mikelsaar.

La Muu jäätised on alates mai alguses saadaval ka 8 Selveris.  „Selle suve hittmaitseks on kindlasti pistaatsia. Eelmisel aastal oli meil maasikasorbett, kuid tänavu teeme maasikajäätise“ loetles Rask.

Viru Keskuses asuvasse La Muu kohvikusse investeeriti umbes 40 000 eurot.

La Muu asutati 2012 aasta märtsis ning reaalne tootmis- ja müügitegevus algas 2013 aastal.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara