John Lewise töötajad löövad aktiivselt kaasa ettevõtte juhtimises

Eestit külastanud John Lewise Partnership’i juhatuse liige Jane Burgess rääkis, et nende töötajad on ettevõttes partnerid, kellel on õigus teha ettepanekuid, millega arvestatakse ning lüüa aktiivselt kaasa juhtimises, kui teised partnerid usaldavad selle töö talle.

Burgessi sõnul kutsutakse töötajaid partneriteks, sest neil on osalus vahepartnerluses. „Töötajad ei oma ettevõtet ehk ei ole omanikud, vaid nad saavad rahalist boonust ettevõtte tegevusest, teadmisi ettevõtte edenemisest ja võimu mõjutada ettevõtte tegevust,“ ütles Burgess. Lisades, et hetkel on neil ligi 90 000 partnerit.

Partneriks on võimalik saada samamoodi, kui teisteski ettevõtetes ehk kandideerid vabale ametikohale ja sellega kaasneb kohe ka partneri staatus. „Kui meil tekib mõni vaba töökoht, siis inimestel on võimalik sinna kandideerida, nagu teisteski organisatsioonides,“ ütles Burgess. Ta lisas, et konkurss kohaliku supermarketi kassapidaja ametikohale oli 5-6 inimest. Kuid kui neil on avatud kooli lõpetajate koolitusprogramm, siis sinna kandideeris eelmisel aastal 20 000 kandidaati 20 ametikohale.

„Eelmisel aastal lõime 6000 uut töökohta ning sellega tõusis meie partnerite arv 84 tuhandelt 90 tuhandeni,“ rääkis Burgess. Kui sa oled liitunud John Lewise meeskonnaga, siis saab töötaja ise otsustada, kui palju ta soovib sellega seotud olla ning oma arvamusi ja ettepanekuid jagada.

„Meil on väga palju neid partnereid, kes tulevad tööle, teevad töö ära ja pärast lähevad koju. Samuti on meil ka palju neid partnereid, kes on aktiivsed ja tahavad ettevõtte edule kaasa aidata ning lasevad ennast valida meeskonna esindajaks koosolekutel,“ ütles Burgess. Kuid ta lisas, et selle inimene peab pühendunud olema.

John Lewise klienditeenindajal on võimalik saada ka juhatuse liikmeks, kui ta ise on pühendunud ja soovib ettevõtte tegemistes kaasa rääkida. Ettevõttel on tähtis, kui huvitatud partner on, kui hästi ta müüb ennast teistele inimestele, kes valivad juhatust.

„Juhtkond suhtleb teiste partneritega samamoodi kui teisteski organisatsioonides ning info edastamine toimub samade põhimõtete alusel, kuid John Lewis on valitud erineva taseme juhid erinevatest osakondadest, kes on partnerite hääleks juhtkonna ees,“ selgitas Burgess.  Ta lisas, et sell kaudu saab mõjutada juhtkonda ettevõttes toimuvate muudatuste osas. Partneritest koosneval konsulil on võimalik kõigutada juhataja toolilt, kui nad arvavad, et ta ei tee piisavalt head tööd. „Kuid seda ei ole kunagi veel juhtunud,“ ütles ta.

John Lewise kommunikatsiooni erinevus võrreldes teistega on see, et partnerid on kaasatud otsustamise protsessi, kui tavalistes organisatsioonides toimub lihtsalt informeerimine. „Siin on inimestel võimalik mõjutada juhtkonna otsuseid ja juhtkond uurib enne lõpliku otsuse tegemist partnerite arvamust, sest see mõjutab nende tööd,“ selgitas Burgess.

Lisaks tuleb kõikidele partneritele John Lewise nädalakiri, mis kajastab kõikide töötajate kirju/küsimusi, ning need võivad olla anonüümsed. Juhtkond  peab kõikidele kirjadele vastama 21 päeva jooksul, olenemata kirja sisust. 

„Kõikidel partneritel on õigus teha juhtkonnale ettepanekuid ning juhtkond peab enda otsuseid põhjendama, kui ettepaneku tagasi lükkab.“ Juhtkond on palgatud ettevõtete juhtima ning sellest on tingitud ka tema otsuste põhjendamine partneritele, miks ta sellise otsuse tegi. „Partnerid teavad ja tunnevad kliente kõige paremini ning miks juhtkond ei peaks juhtkond neid kuulama, mis klientidele meeldib või ei meeldi,“ selgitas ta.

Partnerite efektiivsuse hindamisel arvestatakse nende isiklikku panust ning seda, kuidas nad partnerlusse suhtuvad. „Hindamine toimub kord aastas ning sellel on väga tähtis see osa, kus hinnatakse käitumist,“ ütles Burgess. Ta selgitas, et sa võid olla teinud tööd hästi ja täitnud müügieesmärke, kuid kui sa ei ole käitunud õigesti, siis sa ei ole teinud poole oma tööst, ning seetõttu ei saa ka head hinnangut.

„Lisaks partnerite hindamisele viime nende seas läbi ka küsitluse, et uurida, kuidas nad on rahul oma tööga, kas neile meeldib töötada partnerina, kui rahul on nad palgaga, millised on suhted otsese juhiga jne,“ rääkis Burgess ettevõtte küsitluste kohta.

John Lewise ja Waitrose kauplustes töötavad partnerid saavad eesmärgi täites boonust 15% eelmise aasta tasust, mis on umbes 8 nädala tasu. „Kuna organisatsioon on ühtne, siis eelistame, et täidetud on kollektiivne eesmärk ning kui ühel ettevõttel ei lähe parasjagu hästi, siis teisel jälle läheb ning aasta lõikes nad balansseerivad üksteist,“ selgitas Burgess boonuste maksmist.

Burgessi sõnul teevad nende töötajad õnnelikuks just see, et neist hoolitakse ja nende ettepanekuid väärtustatakse. Hetkel on 41% partneritest töötanud John Lewises üle 6 aasta.

„Eesti ettevõtetel soovitan tähelepanu pöörata oma ettevõttele, et see oleks jätkusuutlik ning panna rohkem tähele ja hoolida oma töötajatest,“ ütles Burgess lõpetuseks.

Suurbritannia juhtiv jaekaubandusettevõte John Lewis tähistab tänavu oma 150 tegutsemisaastat. Esimene John Lewise nime kandev kauplus avati John Lewise poolt Londonis 1864. aastal. Täna kuulub ettevõttele 309 kauplusega Waitrose jaekett ning 30 John Lewis kaubamaja ja 10 „John Lewis at home“ kauplust ning ettevõtte omanikeks on 91 000 töötajat ehk partnerit. John Lewis Partnershipi aastane käive oli ligi 10 miljardit inglise naela.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara