Autor: Maarit Eerme • 27. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lidl omanik soovib saada Euroopa suurimaks jaekontserniks

Uuringud näitavad, et tarbijad eelistavad jätkuvalt säästukauplusi ning Lidl’i omanikettevõte Schwarz Group möödub Carrefourist ja Tescost, saades suurimaks toidukaupluste ketiks 2018. aastaks, kirjutab The Guardian.

Lidl’i emafirma on seadnud eesmärgiks saada Lääne-Euroopa suurimaks toidukaupade jaemüüjaks 2018. aastaks, kui säästukauplused muutuvad igapäevaseks nähtuseks. „See on enneolematu võimalus nihutada Euroopa jaekaubandust tänu säästukaupluste formaadi laienemisele,“ ütles konsultatsiooniettevõtte Planet Retail jaekaubanduse analüütik David Gray.

Gray ennustab, et Saksamaa Schwarz Group koos säästuketi Lidli ja hüpermarketite keti Kauflandiga suurendavad oma käivet 2018. aastaks 80 miljardi euroni ning mööduvad sellega Carrefouri ja Tesco jaekontsernist.

Praegu onSchwarz Groupi käive 65 miljardit eurot ning kasvu ennustatakse Lidli ja teiste säästukaupluste rajamisest peatänavate äärde. Kaupluste sortimenti võetakse rohkem bränditud kaupu ja müüakse rohkem värsket toitu. Gray kinnitusel muudab see inimeste harjumusi säästukaupluste külastamisel.

Muudatused aitavad Lidl’i emafirmal kasvada viie aasta jooksul 5% aastas. Konkurendi Aldi käive kasvab raporti kohaselt 3% aastas. Tuntumate jaekettide nagu Carrefour, Tesco ja Asda käive suureneb vähem kui 2% aastas. Neid kasve vaadates siis möödub ka Aldi sakslaste Metro Grupist saades sellega Euroopa suuruselt neljandaks jaeketiks  peale Tescot.

Kui möödunud aastal oli Saksamaa jaekettide osakaal Suurbritannia jaeturul 7%, siis tänaseks on see kasvanud 8%.Neli suurt supermarketit lasid toodete hindu alla, sest turul on tugev konkurents

Näiteks Suurbritanna jaekett Morrisson pidi 1 miljardi naela kulude kärpimiseks lahti laskma 2600 juhtivat töötajat, et saaks muuta kaupluses toodete hindu odavamaks.

„Vähene nõudlus ja brutomarginali surve, mis survestavad jaekette kulusid vähendama, et toetada marginali ja kasumit,“ ütles Shore Capital analüütik Clive Black

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757