Pakifirmad valmis pakkuma sama päeva tarneteenust 

Pakifirmad on füüsiliselt valmis pakkuma e-kauplustele toodete sama päeva tarneteenust, kuid see on kallim ning kaup peab olema laos kohe saadaval.

Juuni logistika kuukiri uuris pakifirmadelt, et kas  nad on võimelised ja valmis pakkuma veebipoodidele ja nende klientidele sama päeva tarneteenust?

ASi DPD Eesti tegevjuht Tarmo Tael

Kaupo Kalda räägib oma blogis ostuprotsessi pikkusest, mille määramisel on oluline tähtsus nii transportijal kui ka tarnijal ja müüjal. Nagu Kaupogi selgitab, sõltub tarnijast, kui kiiresti kaup e-poodi jõuab, müüjast, kui kiiresti kaubad saatmiseks valmis seatakse ja transportijale tellimus esitatakse, ning transportijast, kas kaubad kokkulepitud ajaks ostjani jõuavad. Standardina on DPD toimetustähtajaks järgmine tööpäev, kuid veebis ostlejate kasvavatest nõudmistest tingituna on veebipoodidel tekkinud vajadus veelgi lühema toimetusaja järgi. DPD on juba pikka aega pakkunud sama päeva transporditeenust saadetiste toimetamiseks ettevõtetele, kuid on vajadusel valmis pakkuma seda ka e-poodidele, mille klientideks on eraisikud.

OÜ Itella SmartPOST tegevjuht Risto Eelmaa

Eesti e-poodnike suurimateks rivaalideks on nende välismaa konkurendid. Minu soovitused kohalikele poodnikele rahvusvahelises konkurentsis ellujäämiseks:

– Keskendu oma e-poe usaldusväärsusele – vali endale usaldusväärne koostööpartner, kes sind ja sinu kliente alt ei vea.

– Keskendu kvaliteetsele teenusele (kaasa arvatud emakeelne klienditeenindus)

– välismaa kaupmeestel on väga raske seda pakkuda.

– Paku lühikest tarneaega (võimalusel sama päeva tarnet)

– kõva konkurentsieelis, mis võimaldab teha kiireid impulssoste.

– Paku tasuta kättetoimetamist – kui seda suudab välismaa kaupmees, kellele tarne Eestisse palju kallim, siis miks ei peaks selleks Eesti kaupmees võimeline olema.

– Tee kaupade tagastamine lihtsaks – kui kliendile on selge, et mittesobivuse korral on tagastamine lihtne, sünnib ka ostuotsus palju kergemalt.

Kui e-kaupmees on selleks tehniliselt ja füüsiliselt valmis, saame pakkuda ka Eestis sama päeva tarnet. Tellitud kauba kättesaamise kiirus on teenusepakkuja valikul sageli kliendile üks olulisemaid näitajaid. Seetõttu teeb ka Itella SmartPOST pidevalt jõupingutusi, et koostöös veebipoodidega üha kiiremat teenust pakkuda. Näiteks lõi alles hiljuti Eesti suurim ilutoodetepood MyLook.ee uue e-poe teenuse Iluekspress, mis võimaldab Itella SmartPOSTi abiga Eesti suuremates linnades saada tellitud kauba kätte juba samal päeval.

ASi Eesti Post juhatuse liige Ansi Arumeel

Tõesti, e-poodide nõrkusena märgitakse sageli pikka tarneaega, kuid pikk tarneaeg tuleb sageli sellest, et müüdud kaupa ei ole laos või asub ladu koos kaubaga kaugel. Siit tulevad selgelt välja ka kodumaiste kauplejate eelised. On selge, et mida kaugemal on kaup, seda kauem see on ka teel. Tarneaja lühendamiseks tuleks vaadata üle kogu tarneahel, mitte üksnes pakifirmasid piitsutada. Sama või järgmise päeva pakiteenusest ei ole kasu, kui kaup on enne seda olnud laost teel 2–3 päeva. Nendele kaupadele, mis asuvad Eestis ja on laos olemas, pakuvad Eesti pakifirmad väga kiiret tarnet. Näiteks kell 20.30 Tallinnas pakiautomaati pandud saadetised on järgmisel päeval kell 10 üle Eesti kõikjal pakiautomaatides kohal. Valdavale osale e-kaubandusest on selline tarnekiirus täiesti piisav.

Siiski on olemas kaupa, mis vajab sama päeva kannet. Peamiselt on need eelkõige esmatarbekaubad ja teatud mõttes ilmselt ka nii-öelda emotsiooniostud, mida tahaks kohe kätte saada. Eesti Post on sama päeva tarnelahendusi katsetanud kullerteenusega Tallinnas ja pakiautomaatidega Riias. Viimased proovid Riias andsid häid tulemusi – kliendid said kaubad kiirelt kätte ja rahulolu kasvas. Sama päeva teenusega aga kaasnevad ka suuremad kulud, mis tähendab kõrgemat hinda. Küsimus on, kas selle hinnavahe on valmis kinni maksma tarbija või katab selle müüja suurem marginaal või suurem läbimüük tänu kiiremale ja mugavamale teenindusele. Eesti Post oleks täna valmis pakkuma sama päeva tarnet Tallinnas, Riias ja Vilniuses pakiautomaatide kaudu.

Kõige kindlam viis ostjale võimalikult kiiret tarnet pakkuda on ladu ja tarnet kombineerides ehk hoida kogu vajalik kaubavaru laos ning osta laoteenus ja tarne ühelt teenusepakkujalt.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara