Milder: vähendame riske Venemaal veelgi

Kui aasta tagasi moodustas Ida regioon meie müügist 30%, siis tänaseks oleme müügi Venemaal viinud 16%-le ja vähendame seda veelgi, rääkis rõivafirma Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

„Aasta lõpuks jääb Venemaa jaeturu osakaal tõenäoliselt 10-15% piiresse. Kui midagi väga erakorralist ei juhtu, siis usume, et nende mahtude juures suudame riske juhtida,“ rääkis Milder võimalikest stsenaariumidest.

Baltika teatas täna oma teise kvartali majandustulemused. Ettevõtte teise kvartali puhaskasum jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli 0,4 miljonit eurot, võrreldes 0,64 miljoni euroga mullu samal ajal. Kõige enam ehk 15% võrra langes rõivafirma müük Venemaal.

Jaemüügivõrk vaid teatud piirkondades

Tänavu aprilli lõpus müüs Baltika oma tütarettevõtte Ukrainas ning sõlmis sealse äripartneriga 5 aastase frantsiisilepingu. Venemaal kavatsetakse aga jätkata jaemüügiga Peterburi ja Kaliningradi piirkonnas ning anda kõik teised poed hulgimüügi- ning frantsiisipartneritele.

Milderi kinnitusel on ettevõtte teadlik taktika vähendada riske Ida regioonis. „Kui aasta eest moodustas Ukraina ja Venemaa müük 25-30% meie kogukäibest, siis täna on see langenud 16%-le,“ märkis Milder.

Tavainimeste ostukäitumist ei ole segane poliitiline olukord Venemaal Milderi sõnul veel mõjutanud. Baltika jaoks on põhiliseks probleemiks olnud juhi kinnitusel rubla ebastabiilsus. Ta lisas, et aasta teisel poolel peaks müük Venemaal olema kasumis.

Müüki Eestis vähendas poodide sulgemine

Baltika müük Eestis vähenes teises kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 4%. Ettevõtte finantsdirektori Maigi Pärnik-Perniku sõnul oli selle peamine põhjus müügipinna vähenemine ja kahe kaupluse sulgemine Viru keskuses. Augustis avame aga Montoni shop-in-shop kontseptsiooniga poe Tallinna Kaubamajas, mis peaks osa kaotusest tagasi tooma, märkis Pärnik.

Teises kvartalis kasvas Baltika müük Lätis 16% ja Leedus 6%. „Müügiefektiivsus Baltikumis oli viimase viie aasta parimaid,“ sõnas Pärnik lisades, et eriti ollakse rahul tulemustega Leedus.

Baltika teise kvartali puhaskasum jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli 0,4 miljonit eurot, võrreldes 0,64 miljoni euroga mullu samal ajal. Grupi müügitulu suurenes teises kvartalis 0,26 miljoni euro võrra, 12,97 miljonile eurole.

Osale arutelus

  • Birjo Must

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara