Selver veab Kaubamaja tulemusi

Tallinna Kaubamaja teatas kolmapäeval hüppelisest poolaasta kasumi kasvust tänu väiksemale dividendide tulumaksule.  Kontserni heade tulemuste veduriks on jaekett Selver.

Kaubamaja teise kvartali puhaskasum suurenes võrreldes möödunud aastaga 16 protsenti, poolaasta lõikes suurenes puhaskasum lausa 100 protsenti – 4,8 miljoni euroni. Kuid selles mängis olulist rolli maksuefektiivsem dividendimakse, millelt esimeses kvartalis maksti tulumaksu 1,3 miljonit eurot. Aasta varem ulatus tulumaksu summa 3,8 miljoni euroni.

Kaubamaja maksis 11. aprillil dividendideks 6,1 miljonit eurot ehk 0,15 eurot aktsia kohta. Kuigi dividendimakse oli peaaegu poole võrra väiksem võrreldes eelmise aasta 0,35eurose dividendiga, saavad aktsionärid 0,2 eurot lisaks aktsiate nimiväärtuse vähendamisest tuleneva väljamakse näol.

Seega saavad ka sel aastal aktsionärid Kaubamajalt 0,35 eurot aktsia kohta. Aktsiate vähendamisest tuleneva väljamakse teeb Tallinna Kaubamaja 7. oktoobril.  

Selver vedas tulemusi. Teise kvartali käive suurenes võrreldes möödunud aasta sama ajaga 10,5 protsenti. Käibe kasvu taga olid eelmisel aastal lisandunud uued Selverid, teise kvartalisse nihkunud turunduskampaania ja riigipühade mõju. Ka suurenev kaubavalik mängis rolli.

Kaubamaja suurima üksuse Selverite käive suurenes 11 protsenti, 93,7 miljoni euroni. Selverite puhaskasum kasvas seejuures 244 protsenti, 1,3 miljoni euroni.

Kaubamaja tõi majandusaruandes Selverite puhul välja selle, et Eestis teenitud kasumile on positiivset mõju avaldanud jätkuv kuluefektiivne tegutsemine. Teisalt on mõju avaldanud ka muudatused tööjõuturul, mille tulemusena on keskmine töötasu tõusnud. Selverite poolaasta kasum kasvas 7,3 protsenti, 176,1 miljoni euroni.

Käibe poolest suuruselt teine üksus on kontsernile kaubamaja, mille teise kvartali kasum kasvas ligi 30 protsenti, 1,2 miljoni euroni. Käive suurenes 5,9 protsenti, 22,6 miljoni euroni. Ka kaubamaja teise kvartali tulemusi mõjutasid edukad turunduskampaaniad. 

Käibe suuruse poolest kolmas üksus on kontsernile autokaubad. Seal ulatus käive teises kvartalis 16,1 miljoni eurole, mis ületas aasta varasema näitaja 24 protsendiga. KIA autode käive kasvas sama ajaga 9 protsenti.

Jalatsimüük miinuses. Jalatsikaubandus on käibelt Kaubamaja neljas üksus. Teises kvartalis vähenes jalatsikaubanduse käive 16 protsenti, 3,4 miljoni euroni. Teise kvartali kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, mis on eelmise aasta samast ajast kolm korda rohkem.

Väikseima osa käibesse andis kinnisvaraüksus, mille käive kasvas teises kvartalis 2,4 protsenti, 0,8 miljoni euroni.  Üksuse puhaskasum suurenes 3,5 protsenti 2,3 miljoni euroni.

Tallinna börsil reageeris Tallinna Kaubamaja aktsia tulemustele esimesel kauplemistunnil kaheprotsendise tõusuga, kuid aasta algusest on aktsia kukkunud ligi 5 protsenti.

Kaubamaja: me ei alahinda H&Mi mõju
Tallinna Kaubamaja juhi Raul Puusepa sõnul ei alahinda nad H&Mi mõju kogu turule, kuna tegemist on tugeva turuosalisega. Pikaajalist mõju Eesti koguturule hinnatakse statistikaameti andmete põhjal. Selle võrdluse alusel jäi H&Mi turuosa komakohataguseks ehk ootuspäraselt väheoluliseks.
Samas ei tähenda see, et Kaubamaja H&Mi mõju alahindaks. “H&Mil paistab minevat hästi nii Eestis kui ka mujal maailmas ja tegu on kindlasti tugeva turuosalisega,” ütles Puusepp.

Statistikaameti andmeid vaadates on näha tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügi keskmisest tugevamat kasvu, milles on oma osa kindlasti ka H&Mil, kes on Eesti turul oma kliendid juba leidnud ja seda võib-olla isegi kellegi teise arvel.

Puusepa sõnul kinnitavad Kaubamaja eile raporteeritud tulemused, et ettevõte on oma segmendis endiselt tugev ja kasvab ning see lubab arvata, et nad pigem täiendame üksteist.

Üleeile (16. juulil) avaldas H&M oma juunikuised ülemaailmsed müügitulemused, kus kasvud olid ilusad, kuid tundusid siiski alla jäävat laienemistempole. H&Mi raporteid vaadates tuleb tähelepanu pöörata nende tulemuste esitamise erinevustele Eesti tavadega – teise kvartali all peetakse silmas perioodi märtsist kuni maini ja tulemused teatatakse koos käibemaksuga.

Rootsi rõivaste jaemüüja Hennes & Mauritz (H&M) tõi oma teise kvartali aruandes välja, et Eestis oli käive 50 miljonit Rootsi krooni ehk 5,55 miljonit eurot. H&Mil on Eestis kolm müügikohta ning see tegi päevamüügiks poe kohta üle 20 000 euro.

Osale arutelus

  • Aivar Hundimägi, Rainer Saad

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara