Tarbija ja ettevõtja kindlustunne sammuvad eri suunas

Viimase kuuga on kindlustunne ettevõtluses halvenenud, kuid tarbijate kindlustunne on paranenud, teatas Eesti Konjunktuuriinstituut.

EKI konjunktuuribaromeetrite andmetel on tarbijate kindlustunne viimase kuuga tõusnud (indikaator juunis -4, juulis -1) ja püsib pikaajalisest keskmisest (-10) paremal tasemel.

Paranesid ootused Eesti majandusolukorra suhtes, säästuprognoos ja tööturu prognoos. Inflatsiooniootused püsivad madalal tasemel. Perede rahanduslik olukord on natuke parem kui aasta tagasi juulis.

Jaekaubandusettevõtete kindlustunne juulis vähenes (indikaator juunis +23, juulis +17), kuid on endiselt muude majandusharude hulgas parim ja on parem ka kaubanduse pikaajalisest keskmisest. Viimase kolme kuu müük on läinud hästi. Kauplustest 57% suurendas käivet, 30% käive ei muutunud ja 13% käive kahanes.

Müügiprognoos järgnevaks kolmeks kuuks on mõõdukalt halvem kui eelmisel aastal samal ajal ning halvem kui eelnevatel kuudel. Müügi suurenemist prognoosib 32% kauplusi (juunis 45%). Suvine hooajaline töötajate arvu suurendamine on möödas ja 87% kauplustel töötajate arv järgnevatel kuudel ei muutu. Ärikonjunktuuri kuue kuu prognoos on muutnud negatiivseks (saldo juunis +4, juulis -5) ja 16% kaupluste arvates on konjunktuur kuue kuu pärast halvem kui praegu.

Teenindusettevõtete kindlustunde indikaator on juulis -3 ja see on halvem kui eelmisel kuul. Teenuste müük ja nõudlus on viimastel kuudel enamikes teenindusharudes küll suurenenud, kuid samas mitmed harud ootavad järgnevalt kolmelt kuult nõudluse ja müügi langust.

Vähenevat nõudlust järgneva kolme kuu jooksul nimetasid 63% reklaamiagentuuridest, 34% maanteetranspordi ettevõtetest, 31% telekommunikatsiooni ettevõtetest, 26% logistikafirmadest. Suvine nõudluse langus on enamikele neist valdkondades olnud iseloomulik aastaid. Märkimist väärib toimuv kinnisvaraturu korrektuur.

Esmakordselt peale 2009. aastat on negatiivsele poolele kandunud kinnisvarasektori kindlustunne (-6) ja iga viies ettevõte näeb ette ärikonjunktuuri halvenemist teisel poolaastal.

Loe Äripäevast, milline on ehitusettevõtete ja tööstusettevõtete kindlustunne. Ning vaata ka detailset Tarbijabaromeetrit.

Osale arutelus

  • aripaev.ee, Ken Rohelaan

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara