6. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valio ja Võru Juustu ühinemine tõi 90 miljonit käivet

Mullu detsembris ühinenud Valio Eesti ja Võru Juust lõpetasid aasta enam kui 90 miljoni euro suuruse käibega, mis on 5,7% rohkem kui 2012. aastal.

Grupi aastakasum küündis 1,7 miljoni euroni, mullu oli ettevõtete kasum konsolideerituna 3,8 miljonit eurot.

Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjov tunnistas, et ootused aastale olid kõrgemad, kuid arvestades eelmisel aastal piimaturul toimunut on tegemist tugeva tulemusega.

„Piimaturgu tabas 2013. aastal traditsioonilise suvise toorpiima hinnalanguse asemel pea 20% hinnatõus," selgitas Solovjov. "Ühelt poolt oleme alati tähtsaks pidanud, et meie piimafarmerid saaksid toorpiima eest õiglast ja head hinda, teisalt aga pidime vastama tarbijate hinnaootusele, mis on pigem madal, ning tegutsema konkurentsitiheda turu tingimustes. Seetõttu tegime ka järeleandmisi oma kasumiootustes."

Solovjov tõdes, et Valio on piisavalt tugev ettevõte, et sellises turbulentsis hästi vastu pidada. Nii otsustati vaatamata piimahinna tõusuga kaasnenud ebakindlusele jätkata investeeringutega planeeritud mahus.

"Meie 2013. aasta investeeringud küündisid pea 3,3 miljoni euroni ning tänavu plaanime investeerida veelgi rohkem – ligi 3,5 miljonit eurot. Need investeeringud võimaldavad meil tulla peagi turule uute toodetega ja muuta tootmisprotsessi senisest veelgi tõhusamaks,“ märkis Valio tegevdirektor.

Valio käibest kolmandiku moodustas eksport, milles on jätkuvalt kaalukaim kategooria juust, hoolimata Venemaa juustuekspordi ajutisest peatumisest. Rohkem kui pool ekspordist oli juustueksport, kuna ettevõttel õnnestus leida Venemaa asemele uued turud. Ekspordikäibest kolmandiku moodustas värskepiimatoodete eksport, mis kahekordistus võrreldes 2012. aastaga.

Olulisimad ekspordiriigid olid eelmisel aastal Venemaa, Leedu ja Läti, uute turgudena lisandusid Itaalia, Saksamaa, Belgia ja Taani.

Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid, mis valmistab tooteid peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast.

Autor: aripaev .ee, Kadri Põlendik

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757