Kuidas tellida valgusreklaami?

Fassaadile paigaldatavat firmasilti valides eelistab suur osa ettevõtetest valgusreklaame. Kvaliteetseid leedlampe kasutatavate valguskastide ja -tähtede töökindlus on kasvanud, ent tähelepanu tasub pöörata sellele, kas need ka igale seinale sobivad.

Valgus- ja neoonreklaamide tootmisele spetsialiseerunud JAA Disain OÜ juht Tanel Trööp rääkis, et lihtsate valguskastide osa tellimustest on märkimisväärselt kahanenud ning firmad püüavad leida vahendeid pigem valguskastide ja muude keerulisemate reklaamide tegemiseks.

“Ettevõtted soovivad silma paista efektsete siltidega ja odavlahenduste vastu tuntakse üha vähem huvi. Samas tellivad väiksemad firmad ka tagasihoidlikumaid silte ning ka need teevad oma töö ära. Reeglina otsustatakse valgustatud reklaamide kasuks. Tuleb arvestada hoone ja sissekäigu asukoha ja eripäraga ning leida lahendus, mis köidaks võimalikult palju nii autojuhtide kui ka möödakäijate tähelepanu,” märkis ta.

Reklaamsildi valikut võivad mõjutada hoonele seatud muinsuskaitselised piirangud, ent Trööbi sõnul pole nende tõttu ükski reklaam tegemata jäänud. Hoone valdaja võib ka üürilepinguga sätestada, millist reklaammaterjali ja kuhu lubatakse paigaldada. “Oleme kokku puutunud juhtumitega, kus rendilevõtja on sõlminud lepingu, mis hiljem reklaami paigaldades hakkab tema võimalusi piirama. Just uute ärihoonete puhul võib selliseid takistusi ette tulla,” selgitas ta.” Seetõttu on enne rendilepingu sõlmimist väga oluline pöörata tähelepanu sellele, et büroohoones oleks võimalik end oma klientidele nähtavaks teha ja üle linna silma paista.”

Omanikuga enne tellimist sotid selgeks. Välireklaami tootmisega tegeleva Reklenno OÜ omanik Enno Eichen rõhutas samuti, et hoone haldajaga tuleb enne reklaamitootja poole pöördumist kokku leppida, millist ja kui suurt reklaami fassaadile paigaldada võib. “Seejärel saab juba otsustada, kas tuleb valguskast või -tähed, bänner- või plakatreklaam,” rääkis ta. “Mõningal juhul – kui reklaamitakse teenuseid – tuleb reklaami eest tasuda kohalikule omavalitsusele. Valik sõltub asukohast ja fassaadist. Vanalinna piirkonna puhul kasutatakse sageli puitu ja metalli; plastik, PVC ja rohmakad valguslahendused sinna ei sobi.”

Trööp soovitas reklaamivalmistajat valides eelistada mitte pelgalt madala hinna pakkujat, vaid vaadata firma koduleheküljelt referentstöid ja pakutavat garantiiaega. “Oleme pidanud ümber tegema reklaame, millele mõni väike töökoda on andnud 5aastase garantii. Nii pikk garantiiaeg on kahtlane ja kindlasti tuleks uurida firma tausta, sest viie aasta pärast ei pruugi teda enam turul olla. Meie anname garantii 2–3 aastaks,” rääkis Trööp.

Neoon taas moes. Vahepeal linnapildist kadunud neoonreklaamid on taas moodi tulemas. “Kui kõigil on leedreklaamid seinel, otsitakse teistest eristumiseks variante. Ja seda nii Eestis kui ka piiri taga,” kinnitas Trööp, kelle ettevõtte toodangust pea pool läheb ekspordiks, peamiselt Soome ja Norrasse.

“Oleme eksportinud juba kümmekond aastat ja just see on mõjutanud meie toodangu kvaliteeti. Välismaal tuleb meil tasuda hoolduskulud, kui midagi juhtuma peaks. Remondihinnad on Põhjamaades väga kõrged. Et neid kulutusi vältida, näeme kvaliteediga vaeva ning samu võtteid kasutame ka kodumaal,” lisas Trööp.

Kuidas tellida valgusreklaami?

1. REKLAAMI TULEB OODATA KUNI KUU. Kui reklaamisoovijal on firma logo olemas ja esialgne ideegi mõtteis, tasub parima lahenduse leidmiseks kasutada professionaalide oskusteavet. Vajadusel vaatab tootja paigalduskoha üle ja annab omapoolsed soovitused. Valgusreklaami tellides peaks arvestama 3–4nädalase ooteajaga.

2. LIHTSAMAD VIIDAD VALMIVAD RUTEM. Ennoreklis võtab valgusreklaamide valmimine aega 2–3 nädalat, tavalised viidad saavad valmis nädalaga. Kliendil tuleb sageli oma esialgseid soove korrigeerida, haldaja nõuetega seoses või eelarvest lähtudes. Tegemist on kalli teenusega ja tasub ettevalmistuseks aega võtta, soovitavad eksperdid. Teenusepakkujad pakuvad ka tehnilisi lahendusi ja kujundust, vajadusel ka logo loomist või kogu reklaamikontseptsiooni.

3. ODAV TULEB KALLILT ÜMBER TEHA. Neoontorud välja vahetanud leedmoodulid on arenenud, töökindlamad, võtavad vähem energiat ja valgustugevuselt samaväärsed. Oluline on kasutada kvaliteetseid leede, mistõttu tasub hinnapakkumisi vaadates aru andma, et kui mõni pakkumine on kaks korda odavam, siis ei tähenda see, et saab korraliku vastupidava valgusreklaami. Odavad leedlambid kustuvad reeglina ühe-kahe aasta jooksul. Tellitud reklaami ümber tegemine on kallis.

4. HINNAKÄÄRID KÜMNEKORDSED. Kõige odavamad on PVC tahvelreklaamid ja bännerreklaamid; hinnaklassilt järgmised on valgusreklaamid, kus hinnad algavad 500 eurost, ent võivad ulatuda tuhandeteni. JAA Disainis algavad odavamate valguskastide hinnad 200 eurost ruutmeetri kohta. Valgustähtede puhul on tegemist käsitööga ning hind sõltub tähe suuruses, kujust, värvist jms. Näiteks: kümne tähega 4–5m laiune reklaam maksab keskmiselt 1500 eurot.

5. ERIHOOLDUST EI VAJA. Valgusreklaamide töökindlus on korraliku leedi puhul viis või enam aastat. Erihooldust valgusreklaamid ei vaja ning hoolduseks piisab vaid reklaami esipinna või korpuse puhtaks pesemisest. Valgusreklaam püsib hoolduseta kaua, 1,5 aastat ei pruugi midagi teha, aga kui linnatolm tähe sisse tungib, tuleb see lahti võtta ja ära puhastada - siis on ka valgus eredam.

Loe Äripäeva augustikuu Kinnisvara kuukirjast, mida räägivad ettevõtjad valgusreklaami tellimisest.

Osale arutelus

  • Tea Taruste

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara