Autor: Birjo Must • 27. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saksa tarbijaid kimbutavad murepilved

Saksa tarbijakindlus kukkus esimest korda enam kui pooleteist aasta jooksul, kuna inimesed on globaalsete konfliktide keerises muutunud oluliselt ettevaatlikumaks.

Turu-uuringute grupp GfK teatas täna, et tulevikku vaatav tarbijakindluse indikaator kukkus sel kuul 8,6 punktile. Möödunud kuul oli see 8,9 punkti, vahendab Reuters.

Tegemist on suurima kukkumisega enam kui kolme aasta jooksul ja tulemus jääb allapoole Reutersi analüütikute prognoositud 9,0 punkti. GfK kinnitusel oli see esimene langus alates 2013. aasta jaanuarist.

„Olukorra eskaleerumine Iraagis, Iisraelis ja Ukrainas ning samuti Venemaale kehtestatud sanktsioonid on seni üsna optimistlikule Saksa majanduse väljavaatele löögi andnud,“ ütles GfK analüütik Rolf Buerkl.

Uuringufirma avaldas ka andmed tarbijate ostuharjumusi peegeldava indeksi kohta, mis annab samuti märku, et ettevaatlikkus kasvab.

Siiani on saksa tarbijaid hoidnud positiivsena stabiilne tööturg, kasvavad palgad ja mõõdukas inflatsioon. Viimasel ajal avaldatud andmed riigi majanduskasvu ning globaalsete ohutegurite kohta on aga hakanud eraisikute optimismi kärpima.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757