Lastele suunatud reklaamidele kehtivad nõuded on tundliku sihtrühma kaitseks

Tarbijakaitseamet kutsub reklaami tootjaid, tellijaid ja ettevõtteid üles jälgima lastele suunatud reklaami nõuete täitmist, sest lapsed on tundlik sihtrühm ning nende kaitseks on turundusliku surve eest seadustes mitmeid piiranguid.

Tarbijakaitse sõnul peavad ettevõtjad veenduma, et reklaamid, mille sihtrühmaks on peamiselt lapsed, ei sisaldaks otsest ega kaudset üleskutset, mis suunaks last nõudma täiskasvanult reklaamitava kauba omandamist või teenuse kasutamist. Samuti ei tohi sellised reklaamid õhutada lapsi iseseisvalt kaupa või teenust ostma. Kõik ostma kutsuvad või kingituse saamise võimalusele viitavad reklaamid tuleb kindlasti tähelepanelikult üle vaadata.

Samuti ei tohi tekitada reklaamiga lapses tunnet justkui mingi kauba ostmine või teenuse kasutamine muudab ta teistest paremaks või selle puudumisel halvemaks. Kuna perede väärtushinnangud ning materiaalsed võimalused on erinevad, võib lastel selliste reklaamide mõjusfääris tekkida alaväärsustunne.

Kahtluse korral, kas tegemist on peamiselt lastele suunatud reklaamiga, tuleb hinnata nii reklaami teostust, kujundust ja väljenduslaadi. Samuti tuleb määratleda reklaamitava toote või teenuse sihtgrupp või lubatavate auhindade sihtgrupp. Juhul kui sellisel hindamisel leiab kinnitust seotus lastega, on vajalik järgida ka lastele suunatud reklaami nõudeid.

Lastele suunatud reklaami nõuded tulenevad reklaami- ja tarbijakaitseseadusest. Nõuete sisu paremaks mõistmiseks ning nende ühetaoliseks täitmiseks on tarbijakaitseamet koostanud soovitusliku juhendi. Amet on alati valmis ettevõtjaid reklaamikampaaniate väljatöötamisel ka nõustama. Juhul kui valmiskampaania on lastele suunatud reklaami nõuetega vastuolus, on seda sageli võimalik selliselt korrigeerida, et kampaania katkestamine pole vajalik.

Lisaks eeltoodule tuletab amet meelde, et seaduse järgi on reklaam keelatud koolieelse lasteasutuse, põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse kasutuses olevates ruumides.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara