Jaemüügi kasv tõstab tuure

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 10%, teatas statistikaamet. Kui mais kasvas jaemüük aastases võrdluses 4% ja juunis 7%, siis juulis kiirenes jaemüügi kasv veelgi.

2014. aasta juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 448,7 miljonit eurot, seega jäi juulis kauplustesse 341 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta juuliga võrreldes 13%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 12% väiksem kui eelmise aasta juulis. Enim suurenes juulis jaemüük posti või interneti teel (kasv 30%). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 27%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 19%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%).

Juulis kiirenes märkimisväärselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui mais ja juunis kasvas jaemüük neis kauplustes aastases võrdluses 3–4%, siis juulis oli kasv 7%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu mõjutasid juulis toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnalanguse kiirenemine. Kui juunis oli toidukaupade aastane hinnalangus 0,3%, siis juulis 2%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta juuliga võrreldes püsivhindades 9%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2014. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 530,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. 2013. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 8%, eelmise kuuga võrreldes 4%.

Osale arutelus

  • aripaev .ee, Kristi Malmberg

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara