Uuring: energiajooke joovad juba 10-aastased lapsed

Tervise Arengu Instituudi 2013.aasta uuringu tulemuste kohaselt alustatakse energiajookide joomist 10-15 aastasena, aga regulaarselt tarvitavad peamiselt 15-17 aastased noored.

Tervise Arengu Instituudi 2013. aasta uuringu tulemuste järgi on regulaarselt energiajookide tarvitajate osakaal kõige suurem 15-17-aastaste noorte seas. Tarvitajatest valdav enamik alustas energiajookide joomist juba 10-15-aastasena. Peamiselt tarbitakse energiajooke janu kustutamiseks, maitse pärast  ja energia saamiseks. Tegelikult ei sisalda energiajoogid tavapärasest karastusjoogist rohkem energiat, vaid joogis sisalduvad ained aitavad organismil kasutada selle enda energiavarusid.

Vastavalt AC Nielseni turuülevaatele on Rimi 2012. aasta sügisel kehtestatud energiajookide müügikeeld alla 16-aastatele lastele mõjutanud märkimisväärselt kogu energiajookide turu müügimahtu. Rimi ja Säästumarketite kauplustes on energiajookide müük kahe aastaga vähenenud enam kui viiendiku võrra. Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on üle-eelmisel sügisel jaeketi kehtestud müügipiirang täitnud oma eesmärgi. „Müügipiirangu sisseviimine oli üks võimalusi näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile energiajooke juua ning nüüd on sellel ka reaalselt mõõdetav tulemus,“ lisas Lilleoja.

Lilleoja rõhutas, et Rimi jaoks on oluline propageerida laste ja noorte seas tervislikku toitumist ja elustiili ning kahe aasta tagune müügipiirangu sisseseadmine oli üks konkreetne lahendus näidata oma sotsiaalset vastutustundlikkust. „Meil kõigil võiks ohutuli põlema minna, kui uuring näitab, et lapsed alustavad energiajookide tarbimist juba 10-aastaselt ning et seda juuakse ka lihtsalt janukustutuseks,“ tõi Lilleoja esile kõneka näite Tervise Arengu Instituudi uuringust. Lilleoja peab positiivseks ka seda, et noorte energiajookide tarbimise temaatika on ühiskonnas laiemalt tõusetunud ning selgitustööd tehakse erinevates kanalites.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara