Autor: Maarit Eerme • 17. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: energiajooke joovad juba 10-aastased lapsed

Tervise Arengu Instituudi 2013.aasta uuringu tulemuste kohaselt alustatakse energiajookide joomist 10-15 aastasena, aga regulaarselt tarvitavad peamiselt 15-17 aastased noored.

Tervise Arengu Instituudi 2013. aasta uuringu tulemuste järgi on regulaarselt energiajookide tarvitajate osakaal kõige suurem 15-17-aastaste noorte seas. Tarvitajatest valdav enamik alustas energiajookide joomist juba 10-15-aastasena. Peamiselt tarbitakse energiajooke janu kustutamiseks, maitse pärast  ja energia saamiseks. Tegelikult ei sisalda energiajoogid tavapärasest karastusjoogist rohkem energiat, vaid joogis sisalduvad ained aitavad organismil kasutada selle enda energiavarusid.

Vastavalt AC Nielseni turuülevaatele on Rimi 2012. aasta sügisel kehtestatud energiajookide müügikeeld alla 16-aastatele lastele mõjutanud märkimisväärselt kogu energiajookide turu müügimahtu. Rimi ja Säästumarketite kauplustes on energiajookide müük kahe aastaga vähenenud enam kui viiendiku võrra. Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on üle-eelmisel sügisel jaeketi kehtestud müügipiirang täitnud oma eesmärgi. „Müügipiirangu sisseviimine oli üks võimalusi näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile energiajooke juua ning nüüd on sellel ka reaalselt mõõdetav tulemus,“ lisas Lilleoja.

Lilleoja rõhutas, et Rimi jaoks on oluline propageerida laste ja noorte seas tervislikku toitumist ja elustiili ning kahe aasta tagune müügipiirangu sisseseadmine oli üks konkreetne lahendus näidata oma sotsiaalset vastutustundlikkust. „Meil kõigil võiks ohutuli põlema minna, kui uuring näitab, et lapsed alustavad energiajookide tarbimist juba 10-aastaselt ning et seda juuakse ka lihtsalt janukustutuseks,“ tõi Lilleoja esile kõneka näite Tervise Arengu Instituudi uuringust. Lilleoja peab positiivseks ka seda, et noorte energiajookide tarbimise temaatika on ühiskonnas laiemalt tõusetunud ning selgitustööd tehakse erinevates kanalites.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757