Autor: Maarit Eerme • 18. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maaletooja: Dune Londonit oli keeruline veenda

Dune Londoni kaubamärgi maaletooja NL Balticsi tegevjuht Evelin Salu-Tammearu sõnul ei olnud kaubamärgi õiguste saamine lihtne ning rahvusvahelist ettevõtet oli keeruline veenda Eesti poole vaatama.

Salu-Tammearu sõnul tuli idee antud bränd Eestisse tuua isiklikust huvist. „Dune London oli just avanud esimese „poodiumi“ kontseptsiooniga kaupluse Londonis, kaubavalik oli trendikas, kaup kvaliteetne ja hinnad mõistlikud. Kõik see saigi põhjuseks, miks sai otsustatud antud kaubamärk Baltikumi tuua,“ sõnas Salu-Tammearu. Ta lisab, et kaubamärgi õiguste saamine väga lihtne ei olnud ning oli keeruline veenda rahvusvahelist kaubamärki Eesti poole vaatama.

NL Balticsi huvi oli saada kaubamärgi õigused kogu Baltikumi turule, kuna nende hinnangul peaks olema 6 miljoni suurune turg atraktiivsem, kui ainult Eesti. „Päris huvitav väljakutse oli tekitada kaubamärgi huvi meie turu vastu, sest nende peamine prioriteet oli India ja Ameerika Ühendriigid.“ Salu-Tammearu sõnul kestsid läbirääkimised 3-4 kuud, mille sisse jäid mitmed visiidid Tallinnasse ja Londonisse.

„Meil on Dune Londoni kaubamärgi frantsiisõigused Baltikumi turul,“ ütles tegevjuht. Ta kinnitas, et koostöötingimuste osas on see oluline, et mõlemad oleksid tingimustega rahul ja koostöös motiveeritud.

Frantsiisi puhul on alati kaks poolt. Kaubamärk kirjutab frantsiisivõtjale kõik ette ja frantsiisivõtja peab ettekirjutatu turul ellu viima. Salu-Tammearu sõnul tundub see lihtne, kuid teiselt poolt on turud erinevad ning tema sõnul mingid kaubamärgi poolt ettekirjutatud tegevused turul ei PRUUGI töötada.„Siis on vaja läbirääkida ja lahendusi leida,“ kinnitas ta. Frantsiisi puhul on kõige olulisem see, et frantsiisivõtja säilitab kaubamärgi DNA ning seda kontrollitakse peakontoris pidevalt.

Konkurents jalatsiturul on tugev

„Plaanime avada Dune Londoni kauplusi lisaks Eestile veel Lätis ja Leedus,“ ütles Salu-Tammearu. Ta lisas, et Dune Londoni kaubamärk eristub konkurentidest selle poolest, et kollektsioon on disainitud moepealinnas Londonis ja inspireeritud värskeimatest moesuundadest. 

Salu-Tammearu sõnul ei ole neil konkreetseid plaane uusi kaubamärke maale tuua, kuid kui jääb mõni põnev ja eristuv kaubamärk silma, siis tema sõnul oleks seda mõistlik teha. „Vaatamata sellele, et turul on väga palju toredaid kaubamärke, ootavad tarbijad alati midagi uut ja huvitavat.“

Dune London on Prantsusmaal esindatud kaubamajades, ning selle aasta kevadhooajast on ka kollektsioon „shop in shop“ väljapanekuga pariisi esinduslikus kaubamajas Galeries Lafayette. Saksamaal on Dune London saadaval Karstadt kaubamaja ketis, Kopenhaagenis Illumi kaubamajas. „Meie keskendume praegu monobrändi kaupluste avamisele, kuid tulevikus ei välista koostööd Eesti kaubamajade lipulaevadega,“ oli Salu-Tammearu kindel.

Dune London panustab ostukeskkonda

Dune London paneb väga suurt rõhku ostukeskkonnale, kus on kasutatud vaid kvaliteetseid materjale ja põnevaid visuaalseid lahendusi. „Üks põnevamaid ja enim elevust tekitavaid elemente kaupluses on laes olev poodium, kuhu on kinnitatud kingad,“ rääkis tegevjuht kaupluse keskkonnast. Ta lisas, et Dune London arendab kaupluse ostukeskkonda pidevalt ja oktoobris avatav Ülemiste Keskuse kauplus on Viru Keskuses olevast kaupluse sisekujundusest samm edasi.

„Investeering kauplusesse ei ole väike, kuid see tasub ennast ära,“ sõnas Salu-Tammearu. Olles kindel, et atraktiivne ja eristuv ostukeskkond on jaekaubanduses väga oluline, sest tarbija ei ostle ainult vajaduste pärast vaid soovib emotsiooni.

Dune London on Eesti turul uus kaubamärk ning tänane lähim kauplus asub Londonis. „Kliendid, kes kaubamärgiga varasemalt on kokku puutunud, on vaimustuses ning lahkunud poest 2-3 paari kingade või kotiga,“ rääkis Salu-Tammearu klientide huvist Dune Londoni vastu. Teise kauplusega Ülemiste Keskuses soovivad nad jõuda kindlasti lähemale suurele hulgale klientidele, kes neid veel täna leidnud ei ole.

„Käibe ja kasumi suurus on otseses seoses avatavate kaupluste arvuga. Meie tänane eesmärk on Dune Londoni kaubamärk viia kõigi nende inimesteni, kes hindavad kvaliteeti ja käivad moega kaasas,“ rääkis Salu-Tammearu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757