Kauba tagastusega kaasneb hulk probleeme

Üks võimalus logistikas efektiivsust kasvatada on tagastuste vähendamine ning hulgipakendite osakaalu kasv.

ASi Via 3L juhatuse liige Elmer Maas ütles, et nende ettevõte kui üks Eesti suuremaid toidukaupade käitlejaid on väga häiritud sellest, et osa jaekette suhtub kaupade tagastamisse ükskõikselt. “Meie praegusest mahust ligi 5% liigub mingi aja pärast meie ladudesse tagasi,” ütles ta. Kokku kulutavad nad kaubatagastuste käitlemisele ­ainult otseselt jälgitavate kuludena üle 500 000 euro aastas. Lisanduvad investeeringud tehnikasse ja IT arendusse.

Maasi sõnul käitleb tagastusi ettevõttes iga päev ligi 20 inimest. Tagastuste protsess on korraldatud kolmes etapis: kaupade vastuvõtt ja partiiline kontroll, kaupade sorteerimine ja pakendamine ning kaupade ringlusesse tagasi saatmine või utiliseerimine.

Originaalpakendeid keeruline säilitada. Selveri ostudirektor Katrin Riisalu oli nõus, et kampaaniatoodete tagastamine on tõepoolest ajamahukas ja tülikas nii kaupmehele kui ka tarnijale. Samas ootab klient kampaaniatesse tooteid, mida iga päev sortimendist ei leia. “Paraku pole kunagi võimalik sajaprotsendilise täpsusega prognoosida kauba müüki ning kliendi vaates on oluline, et kaupu jätkuks ka kampaania viimaseks päevaks, seetõttu on teatud tagastus paratamatu.”

Loe Äripäeva logistikarubriigist, millised probleemid on logistikakeskustel kaupade tagastamisel, kui paljude jaekettidega on probleemid ning kuidas kommenteerivad kaupade tagastamist Rimi Eesti tarneahela juht Allar Kahju ja Logistika Pluss juhatuse esimees Toomas Orutar.

 

 

 

Osale arutelus

  • Ketlin Rauk

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara