Kauba tagastusega kaasneb hulk probleeme

Üks võimalus logistikas efektiivsust kasvatada on tagastuste vähendamine ning hulgipakendite osakaalu kasv.

ASi Via 3L juhatuse liige Elmer Maas ütles, et nende ettevõte kui üks Eesti suuremaid toidukaupade käitlejaid on väga häiritud sellest, et osa jaekette suhtub kaupade tagastamisse ükskõikselt. “Meie praegusest mahust ligi 5% liigub mingi aja pärast meie ladudesse tagasi,” ütles ta. Kokku kulutavad nad kaubatagastuste käitlemisele ­ainult otseselt jälgitavate kuludena üle 500 000 euro aastas. Lisanduvad investeeringud tehnikasse ja IT arendusse.

Maasi sõnul käitleb tagastusi ettevõttes iga päev ligi 20 inimest. Tagastuste protsess on korraldatud kolmes etapis: kaupade vastuvõtt ja partiiline kontroll, kaupade sorteerimine ja pakendamine ning kaupade ringlusesse tagasi saatmine või utiliseerimine.

Originaalpakendeid keeruline säilitada. Selveri ostudirektor Katrin Riisalu oli nõus, et kampaaniatoodete tagastamine on tõepoolest ajamahukas ja tülikas nii kaupmehele kui ka tarnijale. Samas ootab klient kampaaniatesse tooteid, mida iga päev sortimendist ei leia. “Paraku pole kunagi võimalik sajaprotsendilise täpsusega prognoosida kauba müüki ning kliendi vaates on oluline, et kaupu jätkuks ka kampaania viimaseks päevaks, seetõttu on teatud tagastus paratamatu.”

Loe Äripäeva logistikarubriigist, millised probleemid on logistikakeskustel kaupade tagastamisel, kui paljude jaekettidega on probleemid ning kuidas kommenteerivad kaupade tagastamist Rimi Eesti tarneahela juht Allar Kahju ja Logistika Pluss juhatuse esimees Toomas Orutar.

 

 

 

Osale arutelus

  • Ketlin Rauk

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara