Eestimaalaste hakklihaisu on aastaga kasvanud 

Rakvere lihakombinaadi müügistatistika andmetel on värske hakkliha tarbimine viimase aasta 8 esimese kuu kokkuvõttes ligi 10% kasvanud, mis tõestab hakkliha järjest suuremat populaarsust tarbijate ostukorvides.

„Kasvu taga on ennekõike väikepakendis koduse hakkliha müügimahtude kasv. Samuti on märkimisväärselt kasvanud veisehakkliha ning väherasvaste delikatesshakklihade müügimahud,“ ütles Rakvere lihakombinaadi turundusjuht Triin Lõoke. „Tarbimise kasv näitab ka, et usaldus hakkliha kvaliteedi suhtes on kasvanud.“

Lõoke nendib, et ümber on saanud ajad, kui tarbijad suhtusid hakklihasse põhjendamatult kahtlustavalt. Tema sõnul on hakkliha kõige kapriissem värskest lihast toode, mille valmistamine nõuab lihatööstuselt eriti kõrgeid tootmisstandardeid ja kvaliteetse toorme kasutust. „Hakkliha peab olema valmistatud alati kõige värskemast lihast, väheste käitlemisetappidega, õigesti pakendatud ning olema õigel temperatuuril transporditud, et säilitada head maitseomadused ja värskus,“ selgitas Lõoke.

Turundusjuhi sõnul läbib hakkliha Rakvere lihakombinaadis põhjaliku kontrollisõela, et tagada toote ühtlane kvaliteet. „Iga partii puhul kontrollime rasva – ja sidekoe sisalduse vastavust nõuetele ning kord nädalas teeme mikrobioloogilistele nõuetele vastavuse kontrolli. Lisaks kontrollime pisteliselt hakkliha partiide säilivust „kõlblik kuni“ kuupäeval,“ selgitab Lõoke. 

Et hakkliha valmistatakse eranditult värskest lihast, pole muude koostisainete lisamine lubatud. „Konkreetse lihaliigi kasutusest sõltub hakkliha rasvasisaldus. Seega, hoolimata sellest, et pakil on välja toodud toote rasvasisaldus, pole hakklihasse eraldi rasva lisatud. Koostisaineid jälgides saab tarbija teada, millised lihaliigid ning millises vahekorras  on tootes ning valida selle alusel konkreetse toidu valmistamiseks sobivaim,“ lausus Lõoke.

Samas rääkis ta, et tarbijal on oluline teha vahet hakklihal ja hakklihasegudel. Viimased on valmissegud toidu tegemiseks ning sisaldavad juba ka maitseaineid. „Juhul, kui eelistatakse toitu ise maitsestada, siis tasub tähelepanu pöörata just toote nimetusele, et toitu mitte üle maitsestada.“

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara