Facebookis levivad eksitavate võtetega tarbijamängud

Viimasel ajal on sagenenud inimeste pöördumised tarbijakaitseametisse seoses Facebookis korraldatavate tarbijamängudega, kus kasutatakse eksitavaid kauplemisvõtteid.

Sageli ei toimu tarbijamängudes lubatud loosimist või esitletakse võitjana inimest, kes tegelikult mängu ei võitnud. Auhinna lubamine ilma kirjeldatud auhindu või mõistlikke samaväärseid auhindu välja andmata on aga eksitav kauplemisvõte. Kuigi inimesele ei pruugi sellistes mängudes osalemisega kaasneda rahalist  väljaminekut, edendab ettevõte seeläbi oma kaupade ja teenuste müüki, mistõttu on tegemist kauplemisvõtte kasutamisega.

Tihti kasutavad äsja alustanud või lihtsalt turgu katsetavad ettevõtjad Facebooki odava turunduskanalina, korraldades enda tuntuse tõstmiseks aktiivselt erinevaid tarbijamänge. Paljudele sellistele ettevõtjatele võib tunduda, et  nende võimalikule seadusevastasele tegevusele sotsiaalmeedias ei jõuta nii kergesti jälile. Siiski rõhutab amet, et inimesi eksitavad tarbijamängud on keelatud ning et järelevalveasutused on kursis ka Facebookis toimuvaga.

Kauplemisvõte on igasugune kaupleja tegevus, tegevusetus, teguviis või esitusviis, kommertsteadaanne, sealhulgas reklaam, ja turustamine, mis on seotud kauba või teenuse reklaamimise, pakkumise, müügi või tarnimisega tarbijale. Reklaam on teave, mida avalikustatakse mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil.

Eksitavate kauplemisvõtete kasutamine ja reklaamis valeinfo esitamine on keelatud sõltumata kanalist, kus seda avaldatakse. Sellise tegevuse eest on ette nähtud rahatrahv kuni 3200 eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara