E-kaubandus on vallutanud kõik kaubandussektorid

Kui varasematel aastatel oli e-kaubandus tugev näiteks raamatute, elektroonika ning reiside valdkonnas siis uuringufirma Gfk globaalse online kaubanduse direktor  Andrew Phippsi sõnul on see vallutanud kõik kaubandussektorid.

Andrew Phipps on uuringufirma GfK globaalse online kaubanduse direktor (London, UK). Enne GfK-sse tööle asumist aitas Andrew käivitada legendaarse Briti kaubamaja Harrods e-poodi.

Teie igapäevatöö on kaubanduse trendide uurimine. Mis on 2014.a. sügisel Teie jaoks kõige huvitavam/üllatavam areng?

Esimest korda on märgata seda, et e-kaubandus muutub massiliseks kõikides kaubandussektorites. Kui varasematel aastatel oli e-kaubandus tugev näiteks raamatute, elektroonika ja reiside valdkonnas, siis täna puudutab see kõiki valdkondi alates ravimitest ja lõpetades autodega.

Teine huvitav trend puudutab lojaalsust. Alguses arvati, et tarbijad on e-kaupluste suhtes vähelojaalsed ja ostavad sealt, kus soodsam hind. Veebis on ju nii lihtne ühes e-poest teise "hüpata". Tegelikult näitavad uuringud seda, et kui pood suudab pakkuda meeldivat ostukogemust, on tarbijad e-poodide suhtes üllatavalt lojaalsed.

Siin peitub ka lahendus "omnichannel" väljakutsele: tarbijale tuleb pakkuda kõikides kanalites sarnase kvaliteediga ostukogemust ja emotsiooni. On täiesti võimalik siduda tarbijaid oma kaupluse brändiga pikaajaliselt ja kõikides ostukeskkkondades, nii online kui offline.

Traditsiooniliselt on kaubanduse turundus keskendunud hinnale, kõik püüavad üksteist paremate hinnapakkumistega üle trumbata. Kas siin on muutusi märgata?

Tänapäeva tarbija saab ise väga kergesti hindu võrrelda ja vajadusel ostab soodsaima hinnaga toote näiteks Hiinast või USAst. Seega muutuvad konkurentsieelistena olulisemaks muud asjad: näiteks garantiitingimused, tarne kiirus ja teeninduse kvaliteet. Hinnaga konkureerida on raske, alati leidub maailmas keegi, kes pakub paari sendi võrra soodsamat hinda.

Andew Phipps esineb 8. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil teemaga "Kuidas e-kaubandus muudab kaubanduse äri?"  Kaubanduse Aastakongressi üks toetajaid on Norpe Eesti.

Vaata ka videointervjuud Andrew Phippsiga (video on inglise keeles)

Osale arutelus

  • Hando Sinisalu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara