Autor: Hando Sinisalu • 26. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubandus on vallutanud kõik kaubandussektorid

Kui varasematel aastatel oli e-kaubandus tugev näiteks raamatute, elektroonika ning reiside valdkonnas siis uuringufirma Gfk globaalse online kaubanduse direktor  Andrew Phippsi sõnul on see vallutanud kõik kaubandussektorid.

Andrew Phipps on uuringufirma GfK globaalse online kaubanduse direktor (London, UK). Enne GfK-sse tööle asumist aitas Andrew käivitada legendaarse Briti kaubamaja Harrods e-poodi.

Teie igapäevatöö on kaubanduse trendide uurimine. Mis on 2014.a. sügisel Teie jaoks kõige huvitavam/üllatavam areng?

Esimest korda on märgata seda, et e-kaubandus muutub massiliseks kõikides kaubandussektorites. Kui varasematel aastatel oli e-kaubandus tugev näiteks raamatute, elektroonika ja reiside valdkonnas, siis täna puudutab see kõiki valdkondi alates ravimitest ja lõpetades autodega.

Teine huvitav trend puudutab lojaalsust. Alguses arvati, et tarbijad on e-kaupluste suhtes vähelojaalsed ja ostavad sealt, kus soodsam hind. Veebis on ju nii lihtne ühes e-poest teise "hüpata". Tegelikult näitavad uuringud seda, et kui pood suudab pakkuda meeldivat ostukogemust, on tarbijad e-poodide suhtes üllatavalt lojaalsed.

Siin peitub ka lahendus "omnichannel" väljakutsele: tarbijale tuleb pakkuda kõikides kanalites sarnase kvaliteediga ostukogemust ja emotsiooni. On täiesti võimalik siduda tarbijaid oma kaupluse brändiga pikaajaliselt ja kõikides ostukeskkkondades, nii online kui offline.

Traditsiooniliselt on kaubanduse turundus keskendunud hinnale, kõik püüavad üksteist paremate hinnapakkumistega üle trumbata. Kas siin on muutusi märgata?

Tänapäeva tarbija saab ise väga kergesti hindu võrrelda ja vajadusel ostab soodsaima hinnaga toote näiteks Hiinast või USAst. Seega muutuvad konkurentsieelistena olulisemaks muud asjad: näiteks garantiitingimused, tarne kiirus ja teeninduse kvaliteet. Hinnaga konkureerida on raske, alati leidub maailmas keegi, kes pakub paari sendi võrra soodsamat hinda.

Andew Phipps esineb 8. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil teemaga "Kuidas e-kaubandus muudab kaubanduse äri?"  Kaubanduse Aastakongressi üks toetajaid on Norpe Eesti.

Vaata ka videointervjuud Andrew Phippsiga (video on inglise keeles)

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757