Jaemüügi kasv veidi aeglustus

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 7%, teatas statistikaamet. Kui juulis kasvas jaemüük aastases võrdluses 9%, siis augustis jaemüügi kasv veidi aeglustus.

2014. aasta augustis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 428,7 miljonit eurot, seega jäi augustis kauplustesse 326 eurot elaniku kohta. Eelnenud kuudega võrreldes aeglustus märgatavalt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui juunis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 13% ja juulis 12%, siis augustis oli kasv 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 11% väiksem kui eelmise aasta augustis ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes jäi jaemüük eelmise aasta augustiga võrreldes samale tasemele. Augustis suurenesid enim jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 28%) ning jaemüük posti või interneti teel (kasv 24%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimased kaks kuud olnud küllaltki stabiilne. Augustis suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta augustiga võrreldes 6%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta augustiga võrreldes püsivhindades 8%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%. 2014. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli augustis 510 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. 2013. aasta augustiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 4%.

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara