Kuidas kliendid toidukauplust valivad?

On väga palju põhjuseid, miks mingi tarbija otsustab külastada just kindlat toidukauplust, kuid suures plaanis võib need jagada kolme rühma, kirjutab toodete ja turunduse spetsialist Wade Meunier LinkedIn Pulse's.

1. LÄHEDUS: Peamine põhjus, mille järgi inimesed valivad, kust oma sisseoste teha, on see, et kui lähedal asub konkreetne kauplus nende kodule või jääb käiguteele. Nädalasiseste ostude tegemiseks on see väga tähtis tegur.

2. USALDUS (Hind ja kvaliteet): Tarbijad viivad oma raha just nendesse kauplustesse, mille hindu ja kvaliteeti nad usaldavad.  Kliendid teevad kord nädalas või kaks korda kuus sisseoste suurtes hüpermarketites või kauplusladudes.  Kliendi jaoks on teinekord head kvaliteeti, teenust ja kogemust pakkuv toidukauplus kodust kaugemal, kuid ta on valmis selle käigu ette võtma. Või teine võimalus, et toidukauplus paneb kliendi ennast nende juures mugavalt, nutikalt ja põnevalt tundma, et tarbija eelistusi mõjutada.

3. KONKREETNE TOODE: Tarbija külastab peamiselt seda kauplust, kus müüakse tema lemmik toodet. Selles osas on toidukaupluste turundajatel täita ettevõtte müügikäibes oluline roll. Laiatarbe toidukaubad on peaaegu igal pool saadaval, siis ei peaks keskenduma ainult suurtele brändidele.  Kohalikud kaubad, erilised tooted või tooted, mida inimesed usaldavad või on parimad. Näiteks: kindlal brändi jogurtil on puhtam koostis, kaupluses on müügil just see kartul, mis mulle meeldib või need private label tooted, mida igapäev kasutan.

Väga olulist rolli mängivad ka toidukaupade turundajad, kes mõjutavad tarbijaid teise suure põhjusega nagu hind. Tänane toidukaupluste hinnakonkurents paneb tootjad mõtlema rohkem varude vähendamisele ja kvaliteedi osas kompromissi saavutamisele. Lõpptulemuseks on oma toodete väärtustamine ja brändi madalama kvaliteedi tajumine.

Tulevik? Jaekaupmehed võivad olla juba kaotanud võitluse hinnamängudes. Sotsiaalmeedia turunduse mõtteliider Gary Vaynerchuck arutles, et on ainult aja küsimus, millal Walmart on pankrotis või Ameerika Amazon ehitab suure lao, et viia kaup klientideni samal päeval. Jaekaupmehed peavad silmitsi seisma tulevikus ka nutikate külmikutega. Lühidalt, nutikas külmik tellib automaatselt õlut ja ka teisi tooteid, mis on kooskõlas kliendi seniste ostuharjumustega.

Isegi, kui sama päeva kaubavedu oleks igal pool võimalik, siis kui paljud inimesed väärtustaksid internetist ostmist rohkem, kui kogemust nädalalõpus kaubanduskeskust külastada. Isegi, kui jaekauplused pakuvad kaupade kojuveo teenust, siis kas kliendid külastavad vähem kauplusi.

Mida see tähendab toidukauplustele? Nende jaoks on lojaalsuse loomine üha tähtsam, et just nemad saaksid täita klientide külmikuid. Paljudele ettevõtetele tähendab see lugude jutustamist, millega tarbijad on seotud ja need lood lähevad neile korda.

Toidukauplustes on väga palju pakendeid, mis on üheks väga heaks meedia väljundiks. Nende kaudu saab klientidele edastada sõnumeid ja jutustada lugusid. Lisaks pakenditega on võimalik eristuda teistest toodetest riiulil. Pakendid liiguvad kliendiga koju ja olla pidevalt tema läheduses. Mitte ükski teine meediapind ei saa sellist tähelepanu kui toodete pakendid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara