Hinnad jätkavad langemist

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2014. aasta septembris võrreldes augustiga -0,2% ja võrreldes eelmise aasta septembriga -0,6%, teatas statistikaamet.

Kaubad olid 2013. aasta septembriga võrreldes 0,3% ja teenused 1,0% odavamad.

Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta septembriga võrreldes langenud 1,1% ja mittereguleeritavad hinnad 0,4%.

2013. aasta septembriga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit kõige rohkem elekter, soojusenergia ja küte, sealjuures oli kodudesse jõudnud elekter 7,6% ja soojusenergia 4,1% odavam. Suurem mõju indeksile oli veel aastataguse ajaga võrreldes 4,5% odavamal mootorikütusel ning alkohoolsetel jookidel ja tubakal, mis on aastaga kallinenud vastavalt 1,8% ja 7,2%. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud konservpiim (18%) ning odavnenud suhkur (39%) ja õunad (30%).

Augustiga võrreldes oli septembris tarbijahinnaindeksi peamiseks mõjutajaks kõrgharidusreformiga kaasnenud tasuta kõrghariduse rakendumine kõigile esimese ja teise aasta tudengitele, kes olid asunud kõrgkoolis täiskoormusega õppima eestikeelsetel õppekavadel. Suurem mõju indeksile oli veel rõivaste ja jalatsite soodusmüükide lõppemisel, elektri 2,1%-lisel kallinemisel ning 12% odavnenud lennukipiletitel. Toidukaupadest kallines kuuga enim tomat (98%) ja odavnes kartul (23%).

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara