Autor: Maarit Eerme • 9. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: kaupluste kliendid ei naudi ostuprotsessi

Emori uuringu andmeil on kokkuvõttes enam kui neli viiendikku klientidest rahul kaubanduskeskustes asuvate kaupluste kaubavaliku ja teenindusega, kuid samas ostlejate üldine suhtumine ostuprotsessi rahuolu ei peegelda.

„Emori poolt tänavu kevadel läbiviidud Eurobaromeetri uuring näitas, et oma eluga on rahul suur osa ehk 78% eestimaalastest ning see meeleolu peaks hästi kajastuma ka kaupmeeste argipäevas - rahulolevam klient käib poes sagedamini ja kulutab rohkem,“ ütles TNS Emori uuringuekspert Aivar Voog täna Kaubanduse Aastakongressil esinedes. „Samuti on kliendid suures osas rahul toidu- ja tööstuskaupade poodide kaubavaliku ja teenindusega – seda kinnitas Tallinna kaubanduskeskuste viimatine seireuuring, kui üldised rahulolu näitajad eri kaupluste lõikes olid kokkuvõttes kõrgemad kui 80%.“

Samas aga tõdes Voog, et rahulolu valikuga ei taga üldist suhtumist ostuportsessi – eelmainitud uuringu kohaselt pakkus poode mööda käimine ja ostude tegemine lõbu vaid 36%-le küsitletuist. Kümme aastat tagasi oli see näitaja 48% ja viis aastat tagasi 41%.

Kaupmees mõjutab ostlejat Voogi sõnul peale teeninduse ja kaubavaliku veel peamiselt kahe aspektiga, milleks on väljapanek ehk kauba leidmise lihtsus ning kauba hind.

„Laia kaubavalikuga ja pidevalt muutuva kaubapaigutusega poes puutub klient kõige sagedamini kokku kahe probleemiga: kust leida soovitut ja kui kategooria on leitud, siis millist toodet sellest kaupade küllusest valida,“ lausus Voog. „Ehk siis mitmekülgne valik võib paradoksaalsel kombel ajada kliendi segadusse ja hakata pärssima ta aktiivsust ja otsuseid. Ta ei naudi enam ostuhetke.“

Voog lisas, et kaubapaigutuse üks printsiipe on see, et mida kiiremaks ja lihtsamaks tehakse ostmine ostlejale, seda rohkem ka ostetakse. „TNSi uuringud on näidanud, et lihtsam ostmine vähendab müügikadusid tegemata jäänud ostude näol, see aitab tõsta kaubandusettevõtte käivet ning aitab klienti paremini emotsionaalset siduda, kuna ostja positiivsed emotsioonid kaaluvad üles negatiivsed tunded.“

TNS Emor (ärinimi AS Emor) on 1990. aastal loodud teabe-ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar`ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Kaubanduse Aastakongressi üks toetajaid oli Norpe Eesti. Vaata kes osalesid kongressil ja millised ettevõtted olid parimad jae-ja hulgikaupmehed.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757